בקשה להקפאת הליכים לרשת IRIT: חייבת כ-30 מיליון שקל

בית המשפט האריך היום את הקפאת ההליכים לרשת האם JUMP עד ל-30 באוגוסט ■ JUMP היא גם הנושה הגדול ביותר של רשת האופנה IRIT, שהיקף חובותיה ל-JUMP עומד על כ-16 מיליון שקל

4 ימים אחרי הבקשה להקפאת הליכים לרשת האופנה ג'אמפ (JUMP), מגישה היום (ה') גם חברת האופנה אירית ליין (IRIT), שג'אמפ מחזיקה ב-67% ממניותיה, בקשה להקפאת הליכים בגין חובות של כ-30 מיליון שקל. יתרת מניות אירית (33%) מוחזקת בידי חברת ניו אימג' השקעות. החברה מבקשת למנות את עו"ד אמיר פלמר ממשרד שלמה נס כנאמן לתקופת ההקפאה.

רשת אירית הוקמה ב-2003 על-ידי המעצבת אירית סימון. ב-2007 מכרו סימון וצביקה אסור את השליטה בחברה לרשת ג'אמפ ופרשו מהחברה. סימון פתחה רשת אופנה חדשה בשם "Little by Irit". כיום מונה "אירית" 24 סניפים, מהם 16 מופעלים ישירות על-ידה והיתר על-ידי זכיינים. ברשת מועסקים 139 עובדים, 35 מתוכם על-ידי הזכיינים.

באמצעות עוה"ד עמית לדרמן ואביתר קרמר טוענת הרשת, כי החוב הגדול ביותר שלה - 19 מיליון שקל - הוא לבעלי מניותיה, מהם 16 מיליון שקל לרשת ג'אמפ. כן היא חייבת 2.4 מיליון שקל לבנק לאומי, בנוסף לערבויות בסך 1.1 מיליון שקל. לנושים הלא מובטחים (ספקים) היא חייבת 4.8 מיליון שקל. לנושים בדין קדימה (עובדים, שכירות ורשויות המס) היא חייבת 2.1 מיליון שקל.

תוכנית הבראה

לטענת הרשת, בתחילת 2009 החלה החברה ביישום תוכנית הבראה מקיפה, הכוללת העברה פיזית של מטה המינהלה והשיווק למבנה בו שוכנת ג'אמפ, פיטורי עובדים וקיצוץ בהוצאות. ג'אמפ היתה ערבה להתחייבויותיה של אירית לבנק, ובשל קריסתה החזיר הבנק צ'קים של אירית וביטל את מסגרת האשראי שלה.

למרות ששתי הרשתות מנוהלות על-בסיס מערכות נפרדות לגמרי, אירית אינה מסוגלת לעמוד בפירעון התחייבויותיה, והיא זקוקה להקפאת הליכים שתאפשר לה לייצב את פעילותה.

הרשת טוענת כי הפריסה הארצית של חנויותיה השכורות במיקומים אטרקטיביים וכן המוניטין של "אירית" מהווים את הנכס העיקרי שלה.

בבקשה נטען כי קריסת הרשת תביא לקריסת הזכיינים, וכי לפחות אחד מהם כבר פתח מערכת כספית נפרדת כדי לעקוף את המערכת הכספית של החברה. זאת, בניגוד להסכם עם הרשת, צעד המהווה העדפת נושים אסורה.

בתוך כך האריכה היום השופטת ורדה אלשיך את הקפאת הליכים של רשת ג'אמפ עד ל-30 באוגוסט ומינתה את רו"ח מנחם רהב כנאמן. אלשיך ביקשה כי רשת "מתאים לי" (ml), המתעניינת ברכישת ג'אמפ ובמימון תקופת ההקפאה, תצהיר כי היא אינה מתכוונת לדרוש את החזר המימון.