דוראד קיבלה היתרי בנייה להקמת תחנת הכוח באשקלון

העלות - 4.7 מיליארד שקל ■ בעלי המניות יעמידו 950 מיליון שקל כהון עצמי והיתרה תמומן ע"י קונסורציום של בנקים (פועלים, לאומי, הבינלאומי) והמוסדיים

לראשונה מקבל יצרן חשמל פרטי היתרי בנייה להקמת תחנת כוח. הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה שלשום (ג') מתן היתרי בנייה לתחנת הכוח הפרטית של קבוצת דוראד, שבשליטת א.דורי וקצא"א, שצפויה לקום מדרום לאשקלון. היתר הבניה התקבל בתום תהליך שנמשך כשנתיים ובמסגרתו נדרשה דוראד להציג תכניות בניה מפורטות של כל התחנה, על כל מרכיביה, לרבות תסקיר השפעה על הסביבה, אישור מכבי אש ועוד.

ל"גלובס" נודע כי דוראד, בניהולו של דורון גרופר, השלימה באחרונה עקרונית את גיבוש קונסורציום הממנים לפרויקט, לאחר שקיבלה התחייבויות בכתב מהבנקים והמוסדיים להעמדת אשראי.

העלות הכוללת של תחנת הכוח צפויה להסתכם ב-4.7 מיליארד שקל, מתוך כך יעמידו בעלי המניות 950 מיליון שקל כהון עצמי, והיתרה בסך של 3.7 מיליארד שקל תמומן ע"י קונסורציום של בנקים (פועלים, לאומי, הבינלאומי) והמוסדיים.

העמדת האשראי לפרויקט מותנית עדיין בהשלמת הרגולציה ליצרנים פרטיים ע"י הרשות לחשמל, וכן בשורה של תנאים נוספים מצד המלווים.

קבוצת דוראד, שבה שותפים א.דורי (18.75%), אדלקום של יוסף אדלסבורג (18.75%), קצא"א (37.5%) והקונצרן התורכי זורלו (25%), מתכננת להקים את תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל בהספק של 810 מגה ואט. התחנה שתפעל על בסיס גז טבעי, מתוכננת לקום עד סוף שנת 2012.

מדוראד נמסר בתגובה כי "החברה קיבלה היתר בניה סופי לתחנת הכוח באשקלון מהוועדה לתשתיות לאומיות. זורלו ממשיכה בתהליך עבודות ההקמה".