4 בנקים נסגרו אמש בארה"ב; מאז תחילת השנה נסגרו 57 בנקים

מאז תחילת המשבר נסגרו 85 בנקים ■ שני הבנקים הגדולים שפשטו את הרגל הם בנק Tamecula Valley, ו-National Association מקליפורניה ■ השניים האחרים: First Piedmont Bank מג'ורג'יה ו-BankFirst, מדרום דקוטה

רגולטורים בארה"ב סגרו אמש (ו') שני בנקים בקליפורניה ושניים נוספים מג'ורג'יה ודרום דאקוטה, ובכך העלו את מספר הבנקים שנסגרו בארה"ב מאז תחילת השנה ל- 57. חברת ביטוח הפיקדונות הפדרלית (FDIC) מונתה לכונסת נכסים של הבנקים.

שני הבנקים הגדולים שפשטו את הרגל הם בנק Tamecula Valley, מקליפורניה, עם נכסים של 1.5 מיליארד דולר והפקדות בסך 1.3 מיליארד דולר, נכון ל-31 למאי, ו-National Association מ-רנצ'ו קוקמונגה, קליפורניה, עם נכסים בהיקף של 1.9 מיליארד דולר והפקדות של 1.6 מיליארד דולר, נכון ל-31 למארס.

שני הבנקים הקטנים יותר שנסגרו הם First Piedmont Bank מווינדר, ג'ורג'יה, עם נכסים בהיקף של 115 מיליון דולר והפקדות של 109 מיליון דולר, נכון ל-6 ביולי, ו-BankFirst, מ-Sioux Falls, דרום דקוטה, עם נכסים בהיקף של 275 מיליון דולר והפקדות בסך 254 מיליון דולר, נכון ל-30 באפריל.

לאחר סגירת הבנקים בסוף השבוע הנוכחי, מספר הבנקים שנסגרו השנה בקליפורניה הגיע ל-8. אם סופרים את First Piedmont Bank אז בג'ורג'יה נסגרו 15 בנקים מאז תחילת 2008 - המספר הגדול ביותר של בנקים שנסגרו במדינה מסויימת בארה"ב.

עם זאת, עד יום שישי האחרון, אף בנק לא נסגר במדינת דקוטה מאז 1992.

כאמור, עד כה נסגרו השנה 57 בנקים ברחבי ארה"ב, לעומת 25 בשנה שעברה ושלושה ב-2007.