נכשלה הצעת הרכש של סאמיט לדויטשה ריל אסטייט

דויטשה ריל אסטייט היא חברה בת של סאמיט גרמניה ולאחר שזו נמחקה מהמסחר בלונדון היתה חייבת סאמיט על פי החוק הגרמני להציע הצעת רכש גם לה ■ ההענות להצעת הרכש היתה נמוכה והסתכמה ב-8,250 מניות בלבד

חברת סאמיט אחזקות נדל"ן הנסחרת בבורסה של ת"א דיווחה היום על סיום הצעת הרכש שפרסמה לרכישת מניות החברה הנכדה, Deutsche rael estate (נסחרת בפרנקפורט סימול: DREAG). במסגרת הצעת הרכש נרשמה הענות דלה בגין 8,250 מניות בלבד, אשר הביאה את החזקתה של סאמיט ל-79.02% לעומת החזקה קודמת של 78.97% מההון המונפק של דויטשה ריל אסטייט, זאת לאחר שסאמיט גרמניה התחייבה שלא תיענה להצעה ביחס לאחזקותיה בדויטשה כבר ב-16 ביוני.

דויטשה ריל אסטייט היא חברה המוחזקת על ידי החברה הבת סאמיט גרמניה אשר נמחקה לאחרונה מהמסחר בבורסת AIM בלונדון לאחר שהושלמה בהצלחה הצעת הרכש לה ע"י סמיט אחזקות נדל"ן .

נציין כי כתוצאה מרכישת השליטה בסאמיט גרמניה, רכשה סאמיט אחזקות נדל"ן גם שליטה בעקיפין בדויטשה ריל אסטייט. בניסיבות אלה ועל פי הדין הגרמני, הייתה החברה מחוייבת לפרסם הצעת רכש מלאה לרכישת מלוא ההון המונפק של דויטשה - כך פרסמה החברה ב-7 במאי. כאמור דירקטוריון סאמיט גרמניה החליט כי לא יענה להצעת הרכש ביחס לאחזקותיו בדויטשה. סאמיט אחזקות נדל"ן היא זו שהציעה לרכוש את מניות דויטשה, שתוצאותי הצעת הרכש שלה הובאו לידיעת הציבור היום, ואשר מותירות את מניית החברה סחירות.

דויטשה ריל אסטייט הינה חברה הרשומה בגרמניה ונסחרת בבורסה בפרנקפורט. החברה מבצעת השקעות בנדל"ן בגרמניה באופן ישיר ועקיף. עיקר פעילות החברה כולל הרחבה וטיוב של תיק הנדל"ן שברשותה ומכירה של נכסים. תיק הנכסים של החברה כולל כיום כ-68 נכסים ברחבי גרמניה. החברה משקיעה בעיקר בנדל"ן מסחרי וכן בנדל"ן למגורים. מאז ה-1 באוגוסט 2007 החברה הינה חברה בת של חברת סאמיט גרמניה.