מהשקייה לתקשורת: עופר בלוך ימונה למנכ"ל חברת לידקום

בלוך היה בעברו מנכ"ל נטפים ומנכ"ל חברת הלוויין yes, והוא ייכנס לנעליו של אריק אלקלעי, שהודיע לפני כ-3 שבועות על פרישתו מהחברה

3 שבועות הספיקו לדירקטוריון לידקום למצוא מנכ"ל שיחליף את אריק אלקלעי, המנכ"ל הוותיק שהודיע על פרישתו בסוף יוני האחרון. ל"גלובס" נודע כי מחליפו של אלקלעי יהיה עופר בלוך, עד לאחרונה מנכ"ל חברת ההשקיה המובילה נטפים, ומי שהיה בעבר גם מנכ"ל yes, מפעילת הטלוויזיה בלוויין.

בלוך, כזכור, הודיע לפני כשלושה חודשים על פרישתו מנטפים, ובמכתב לעובדי החברה ציין כי "לאחר שלוש שנים בתפקיד, בחרתי לצאת לדרך חדשה". שמו של בלוך הוזכר לא אחת כמועמד למנכ"ל תנובה (על רקע תפקידו כמנכ"ל תשלובת החלב של החברה בעבר), אך לתפקיד זה נכנס לפני כשלושה חודשים אריק שור, מנכ"ל חוגלה קימברלי, ובלוך נאלץ לוותר על החלום.

כך או אחרת, מעתה והלאה ידיו של בלוך תהיינה עמוסות בעבודה. מלבד בעיות בפעילות של לידקום בחלק ניכר מהשווקים בהן היא פועלת, בימים אלו מתמודדת החברה עם בעלי אג"ח זועמים שרוצים לקבל את כספם חזרה. נכון לרגע זה, העבירה לידקום לנאמן אג"ח א' (סדרת אג"ח סטרייט דרכה גייסה החברה 120 מיליון שקל) 4 מיליון שקל בקירוב, המהווים 3.7% מיתרת הקרן. סכום זה מהווה 33.4% מתשלום הקרן שאמור היה להתבצע ביום רביעי האחרון.

בנוסף, שילמה החברה למחזיקי האג"ח 3.9 מיליון שקל בגין הריבית על האג"ח. באסיפת מחזיקי האג"ח שהתקיימה לפני כעשרה ימים תוקן שטר הנאמנות, ונקבע כי פירעון יתרת התשלום שהיה אמור להתבצע ביום רביעי שעבר, יידחה ליום האחרון של חודש אוגוסט. לידקום, נזכיר, נסחרת בשוק ההון המקומי לפי שווי של 25.4 מיליון שקל (לאחר שנמחקה מהמסחר בבורסת המשנה הבריטית), ותשואת אג"ח א' של החברה עומדת על 72.2%. לידקום בונה רשתות תקשורת עבור מפעילי רשתות סלולריות, בעיקר בשווקים מתעוררים.

מלבד ההתמודדות עם מחזיקי האג"ח יצטרך בלוך לטפל בירידה בנפחי הפעילות של החברה בשווקים המתעוררים, וליצור יעילות תפעולית כדי להחזיר את לידקום לפסים של צמיחה ורווחיות (גם אם נמוכה). נכון לתום הרבעון הראשון של השנה עמדו הכנסות החברה על 35 מיליון דולר, ירידה של 37% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ואילו בשורה התחתונה עמד ההפסד הנקי על 6 מיליון דולר בקירוב, לעומת 1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

גם מאזן החברה אינו מבשר טובות. בקופת החברה נחים מזומנים בשווי של 13.4 מיליון דולר, האשראי לטווח קצר מבנקים ובעלי אג"ח עומד על 40.8 מיליון דולר, החוב לבעלי אג"ח לטווח ארוך עומד על 19.4 מיליון דולר, ואילו ההון העצמי של החברה מהווה רק 12% מהמאזן. לידקום ובלוך בחרו שלא להגיב לידיעה.