הלמ"ס: המכירות ברשתות השיווק עלו ברבעון השני ב-5.1%

זאת בהמשך לעלייה של 3.9% ברבעון הראשון של השנה ■ מכירות המזון ברשתות השיווק עלו ברבעון השני ב-4.9%, לאחר עלייה של 3.2% ברבעון הראשון

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה היום (ג') את נתוני המכירות של רשתות השיווק בישראל ברבעון השני של 2009. על-פי נתוני המגמה חלה עלייה של 5.1% בסך כל המכירות של רשתות השיווק בחישוב שנתי, זאת בהמשך לעלייה של 3.9% שנרשמה ברבעון הראשון של השנה.

במכירות המזון של רשתות השיווק נרשמה, על-פי נתוני המגמה, עלייה במחירים קבועים של 4.9% בחישוב שנתי ברבעון השני, זאת לאחר עלייה של 3.2% ברבעון הראשון.

בהודעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה צויין כי בנתון מנוכה העונתיות של חודש אפריל (בו חל חג הפסח) נמצאה אי-סדירות גבוהה, כשהיא מציינת כי ניכוי העונתיות בסדרות נערך על-פי תוכנית קבועה.

הנתונים מבוססים על נתונים שנאספים מדי חודש מרשתות השווק על-ידי סוקרי הלמ"ס, המשמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית, והם מקדימים בחודש את הנתונים של פידיון המסחר הקמעונאי ממקורות מע"מ, שמשמשים כאינדיקטור נוסף.