נווה-צדק על הים: "מכרנו 24 דירות מאפריל ב-108 מיליון שקל"

גלובס tv עיריית ת"א אישרה הוספת 10 קומות למגדל נווה-צדק והעברת מוסד חינוך לבני-ברק ■ מנכ"ל צמח המרמן: "אלף בנות מבני-ברק זה מפגע תחבורתי לנווה-צדק" ■ מניית צמח המרמן מזנקת

דירות היוקרה של תל אביב חוזרות לעניינים? כך לפחות נראה מהזינוק במכירות של פרויקט נווה צדק על הים של החברות צמח המרמן (שבשליטת משפחות פייגלין ובן אברהם), יורוקום נדל"ן (שבבעלות משפחות אלוביץ) ובעלי הקרקע (50%) משפחת יהלומנים יהודית מבלגיה.

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר דווח כי למרות המשבר במשק, שנה מאז החל שיווק הפרויקט נמכרו 31 דירות. הזינוק במכירות חל רק לאחרונה כאשר מתחילת השנה נמכרו 24 דירות בהיקף של 108 מיליון שקל.

פרויקט היוקרה ממוקם בין הרחובות יצחק אלחנן, מוהליבר והתבור בשכונת שבזי בתל אביב. במגדל 168 דירות, מהן 149 דירות במגדל בן 30 קומות ו-19 דירות במבנה בן 5 קומות.

"הנבואה שרווחה בימים שלאחר פרוץ המשבר הכלכלי העולמי הייתה שהאלפיון העליון הישראלי כמו תושבי החוץ ייעלמו מהשוק וייבשו את שוק היוקרה", אומר עמיר שאלתיאל, מנכ"ל אלדר, המשווקת את נווה צדק על הים. "מחודש אפריל האחרון, חלה תפנית חדה במגמת הרוכשים, משאים ומתנים שהוקפאו הפכו לחוזים, לקוחות חידשו את הקשר עם אנשי השיווק של הפרויקט וחלקם הגדול אף חזרו לבקר בפרויקט והתגבשו לכדי רכישת דירות. ברבעון השני של 2009, חזרו גם תושבי החוץ".

התושבים זועמים

חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן, מוסיף כי "רמות המחיר של הדירות שמכרנו בחודשים האחרונים נעות סביב ה-9,000 דולר למ"ר בממוצע, כ-10% פחות, מההערכות שלנו ביציאה לשיווק".

לדבריו, רוב הדירות שנמכרו, ממוקמות בקומות הביניים של המגדל. פייגלין מציין כי על פי נתוני החברה, התפלגות הרוכשים בפרויקט נכון להיום היא כ-50% ישראלים וכ-50% יהודים תושבי חוץ ממדינות כגון שווייץ, צרפת, בלגיה, ארה"ב וונצואלה.

בעיתוי מקרי, אתמול (ב') התקיימה ישיבת מועצת עיריית תל אביב שדנה באישור תכנית תא/2615ג - יצחק אלחנן ג', המציעה להפוך את רחוב יצחק אלחנן לדרך עירונית בעלת 4 מסלולים, תוך הריסת סמינר בית יעקב ומוסד אברהמס לילדים מוגבלים. בנוסף מועצת העיר דנה בהוספת 10 קומות למדגל בפרויקט.

למרות מאבק ארוך של עמותת תושבים למען נווה צדק שעשרות רבות מהם נכחו אתמול בישיבת מועצת העירייה, ההחלטה אושרה ברוב של 13 מול 10. התושבים זועמים בעיקר על כך שהעירייה הסכימה להריסת בית יעקב והעברתו לבני ברק, על שטח שלטענתם נרכש על ידי יזמי מגדל נווה צדק על הים, כאשר הם מתריעים כבר שנים על מחסור במוסדות חינוך בשכונה.

"במקום להקים בית ספר בשכונה העירייה הורסת אותו ורוצה להעביר עליו כביש רב מסלולי שיהפוך את השכונה לציר תנועה ראשי. בכל העולם ערים מנסות להוריד ולאסור על תנועה במרכזי הערים, וכאן תיכנס תנועה אינסופית מהדרום", מסרו ל"גלובס" אמש מוועד הפעולה של התושבים.

פייגלין אמר בתגובה כי "העובדה שכל בוקר מגיעות אלף בנות מבני ברק באוטובוסים רבים זה מפגע עבור נווה צדק. התלמידות יקבלו בית ספר חדש על חשבוננו בבני ברק והשטח שיפונה ישמש לכביש לצד 2,000 מ"ר בנויים שישמשו את האוכלוסייה המקומית לצרכי חינוך".