לבני: "הממשלה מנופחת, בזבזנית ואין לה שום כיוון"

חברי האופוזיציה תקפו את ראש הממשלה מעל בימת הכנסת ■ נתניהו: "נסלול צירי תחבורה, אי אפשר להמשיך לחיות במדינת חדרה-גדרה. חייבים להוציא את ישראל מהפקק"

תחת הכותרת "ראש ממשלה כושל ומזגזג בתחום המדיני והכלכלי", תקפו היום חברי האופוזיציה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעל בימת הכנסת. "קצת מעל 100 ימים מאז הקמת ממשלה בישראל. בכל מקום אחר בעולם אלה ימים של תקווה, התחדשות של מימוש ההבטחות של לפני הבחירות. רק בישראל - אלה ימים של ייאוש", אמרה יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, במהלך דיון שיזמה האופוזיציה.

"לממשלה הזאת ולראשה אין שום חזון, שום דרך ושום כיוון. כלום. הכנסת הזאת אישרה הקמת ממשלה מנופחת, בזבזנית, מיותרת בחלקה, אבל בפועל אין ממשלה בירושלים בשום תחום. כי מאז הקמת הממשלה ראשה עוסק בהישרדות", הוסיפה לבני.

הדף את ההאשמות

יו"ר האופוזיציה תקפה את נתניהו גם על רקע המשבר הכלכלי והעברת התקציב. "הפיאסקו של התקציב ייתן לך אורך נשימה פוליטי אבל הוא לוקח את כל האוויר מהציבור", אמרה לבני. " נדרשת ממשלה שיש לה קו ברור ומתמודדת עם משבר גם אם יש מחיר שחלק שמשלמים אבל לא ראינו כזאת. החזקים מוכנים לשלם יותר כי אכפת להם עדיין מהחלשים. מה שאי אפשר לומר על הממשלה הזאת".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הדף את האשמות האופוזיציה. "היום יש תקציב דו שנתי. יש מי שהציע שנעשה את זה באופן קבוע, אבל אני לא נסחף. אם לא היינו מעבירים את זה עכשיו היינו מתחילים כבר עכשיו לדון על תקציב 2010. התקציב מבוסס על הסכמה במשק, עיסקת החבילה הזו תמנע שביתות", אמר נתניהו.

ראש הממשלה אמר שבכוונתו להתרכז בקרוב בסלילת צירי תחבורה. "אנחנו לא יכולים להמשיך לחיות במדינת חדרה-גדרה. צריך לפרוץ צירי תחבורה גם לנגב. קיבלנו החלטה ליצור ציר מיוקנעם לכיוון נהרייה ונבנה מחלפים כדי לאפשר כביש מהיר עד קרית שמונה". לדבריו, "אנחנו משנים את פני המדינה, מחברים את הפריפריה למרכז. חייבים להוציא את ישראל מהפקק. הדבר הזה יתבצע ביתר שאת בתקופת הממשלה הזו מתוך מחויבות עמוקה לרפורמה בקרקעות, לייעול תהליכי הגבייה ולסלילת צירים", אמר.