זעם בירושלים: העירייה לא סגרה בור ופעוטה נפלה אל מותה

פעוטה בת 3 נחנקה למוות מגזים רעילים בבור בעומק 4 מטרים - תושבי השכונה זועמים כי העירייה לא טרחה לבדוק את הנושא, למרות התרעות שלהם ■ צעיר שקפץ להציל את הילדה מהבור עדיין מאושפז במצב קשה מאד בבית החולים

בנימין ובת שבע, עולים חדשים מארצות הברית, הגיעו לרמת אשכול רק לפני כשבועיים - ואתמול בערב (ד') קברו את בתם הקטנה, רחלי. הפעוטה בת ה-3 נפלה מוקדם יותר לבור בעומק 4 מטרים סמוך לגן בו שיחקה, ונחנקה למוות מגזים רעילים בבור.

מאות בני אדם ליוו את רחלי ז"ל בדרכה האחרונה, המיותרת כל כך, בהר המנוחות בירושלים. בגן המשחקים בו נהרגה, שהתה רחלי ז"ל עם שמרטפית בת 17 - שפונתה לקבלת טיפול רפואי במחלקת טראומה באחד מבתי החולים בעיר, לאחר האירוע הטרגי. מהצעירה נגבתה עדות והיא שבה לביתה כשהיא נסערת ביותר.

האברך שזינק לבור להציל את רחלי, לאחר ששמע את זעקותיה בתוך הבור, ונפצע אנוש בעצמו - עדיין מאושפז בטיפול נמרץ במצב קשה מאד בבית החולים הדסה עין כרם.

תושבי השכונה זועמים על יחס העירייה, וטוענים כי כבר שנים הם התריעו בפניה על הבור הפתוח שמסכן חיים, אך לא קיבלו שם יחס, ונציגי העירייה לא טרחו לבוא ולבדוק את הנושא. מעיריית ירושלים נמסר כי העניין הובא לידיעתם לראשונה על ידי חדשות 2 באינטרנט, וכי הם מבטיחים לטפל במפגע במהירות המירבית.

500 מטר בסמוך לאסון - בור נוסף

מוקדם יותר אתמול התגלה בור דומה, כמעט זהה, פתוח, במרחק של 500 מטרים בלבד ממקום האסון. עומקו של הבור הנוסף, ברחוב פארן בשכונה, כמו הבור בו אירע האסון - הוא כארבעה מטרים והוא פתוח לרווחה כמזמין את האסון הבא. מלבד סכנת הנפילה, קיים החשד הסביר כי גם בבור זה מצבור גזים רעילים, אותו מצבור שהביא למותה של הילדה ולפציעתו האנושה של אזרח נוסף.

הבור הנוסף, גם כן כמו הבור בו אירע האסון, ניצב בסמוך מאוד לגן משחקים - פארק גדול אף יותר מגן המשחקים ליד מקום האסון. בשעה שהגענו לצלם את הבור הנוסף, שיחקו עשרות ילדים במרחק של כמה מטרים בודדים ממנו. סמוך מאוד לבור גם ניצב בית הכנסת השכונתי "בית יעקב", כך שלא חסרים מבוגרים וילדים שחולפים לידו.

תושבת האיזור שהובילה אותנו למקום, סיפרה כי הבור פתוח לרווחה כבר תקופה ארוכה. תושבים אחרים סיפרו כי גם על בור זה הועברה פנייה לעירייה. "חבל שרק שקורים מקרי מוות, נזכרים להתעורר", אמרה האזרחית.