48 מועמדים ל-8 תקני שופטים במחוזי ת"א ופ"ת; חיותה כוחן שוב מועמדת

לפני יותר משנה עמד קידומה של השופטת כוחן למחוזי במרכזו של מאבק מתוקשר בין נשיאת השלום דאז, עדנה בקנשטיין, לבין נשיאת העליון, דורית ביניש ■ על 5 תקנים במחוזי בבאר-שבע מתמודדים 16 מועמדים

מנהל בתי המשפט, משה גל, פירסם את שמות המועמדים לשפיטה בבתי המשפט המחוזיים. על 4 תקנים במחוזי בתל-אביב ו-4 תקנים במחוזי מרכז מתמודדים 48 מועמדים, בהם רק שני עורכי דין - רחל תורן והשופט הצבאי לשעבר מרדכי לוי; ואיש אקדמיה אחד - פרופ' עופר גרוסקופף, מומחה לדיני חוזים ועשיית עושר המכהן גם כחבר בית הדין לחוזים אחידים.

ברשימה בולטת השופטת חיותה כוחן, שעמדה בראש הרכב השופטים של חיים רמון, והסירה את מועמדותה לתפקיד נשיאת השלום (בו זכתה לבסוף זיוה הדסי-הרמן). לפני יותר משנה עמד קידומה של כוחן למחוזי במרכזו של מאבק מתוקשר בין נשיאת השלום דאז, עדנה בקנשטיין, לבין נשיאת העליון, דורית ביניש, על רקע אי-קידומה של כוחן.

במכתב ששיגרה אז ביניש לכוחן הסבירה ביניש כי היא תומכת במועמדותה, אך אין לה יכולת להשיג לה רוב בוועדה. "בעיניי מועמדותך ראויה... הבעתי באוזנייך את גישתי כי מועמדות חוזרת ונשנית עלולה לשחוק את שם המועמד, ומטעם זה לא מצאתי להכלילך מטעמי ברשימה. סברתי כי גישתי מועילה יותר מאשר פוגעת".

לא ידוע מי הגיש הפעם את מועמדותה של כוחן.

גם סגנית נשיאת השלום, שושנה אלמגור, שהסירה מועמדות לנשיאות, מופיעה ברשימת המועמדים למחוזי. בין המועמדים גם השופטים איתן אורנשטיין, אבי זמיר וליאורה ברודי, המכהנים כשופטים בפועל במחוזי בתל-אביב ובפתח-תקווה ומעוניינים במינוי של קבע.

על 5 תקנים במחוזי בבאר-שבע מתמודדים 16 מועמדים, בהם רק עורך דין אחד (מרדכי לוי) והיתר שופטי שלום. על שני תקנים במחוזי חיפה מתמודדים 11 שופטי שלום. על תקן וחצי במחוזי בירושלים מתמודדים 8 שופטים והסניגור הציבורי המחוזי, עו"ד משה הכהן.

מזה כשנה לא מונו שופטים לכל הערכאות, בשל עמדת השופטים בוועדה כי אין למנות שופטים בתקופת ממשלת מעבר. ביממה האחרונה הבהירה ביניש, בשל טענות שונות נגדה, כי היא אינה מתנה את המינויים לשלום ולמחוזי במינויים לעליון.