מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה מעל הציפיות. המדד לחודש יולי עמד על 66 נקודות בעוד הכלכלנים צפו בממוצע כי המדד יעלה ל-65 נקודות בלבד - מקריאה מקדימה של 64.6 נקודות בתחילת החודש. לשם השוואה, ממוצע המדד לתקופת הצמיחה הכלכלית בארה"ב - לאחר ה-11 בספטמבר 2001 ועד דצמבר 2007 - עמד על 89.2 נקודות.
ועדיין, יצוין, מדובר בנתון הנמוך ממדד אמון הצרכנים לחודש יוני - אז עמד המדד על 70.8 נקודות. מכאן, שזוהי הירידה הראשונה במדד מזה חמישה חודשים - על רקע הגאות בשיעור האבטלה בכלכלה הגדולה בעולם וההתמודדות של משקי-הבית עם משכורות מתכווצות.
הירידה המשמעותית ביותר בשיעור התעסוקה במשק האמריקני מזה 8 עשורים (!) מביאה את הצרכן האמריקני לחשוש כי משרתו בסכנה. החששות המתגברכים, לצד ירידת מחירי הבתים, מעודדת את הצרכן הממוצע לחסוך יותר ולהוציא פחות - כך שיקח זמן עד שהתאוששות כלכלית תתפוס תאוצה.
"הצרכנים נותרו זהירים", קבוע דיוויד סמנס, כלכלן בבנק הספרדי סטנדרד צ'רטר. לסוכנות הידיעות "בלומברג" אמר סמנס כי "הם נותרו מודאגים ביחס לתחזית לגבי משרתם. ההוצאה הפרטית צפויה להיות 'שטוחה', לכל הפחות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.