לקראת הדו"חות: בכלל פיננסים מעלים המלצה ומחיר יעד לטבע

האנליסטית גל רייטר מעלה את ההמלצה למניה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" ואת מחיר היעד מ-51 ל-57 דולר ■ מעריכה כי טבע תעקוף בעוד יומיים את תחזיות השוק - "המיזוג עם באר ישפיע לחיוב על התוצאות מוקדם מהצפוי"

יומיים לפני פרסום דו"חות הרבעון השני של טבע , בכלל פיננסים מעריכים כי תוצאות הרבעון יפתיעו לטובה - ומעלים המלצה ומחיר יעד למניית החברה. בשנה האחרונה ההמלצה למניית טבע הייתה "תשואת שוק" וכעת היא עולה ל"תשואת יתר", ובמקביל מחיר היעד עולה ב-6 דולר ל-57 דולר.

האנליסטית גל רייטר מציינת שרכישת באר מסתמנת כעוד רכישה מוצלחת של טבע, ומוסיפה שהמיזוג מתקדם במהירות וצפוי להשפיע לחיוב על התוצאות מוקדם מהצפוי. להערכתה, מגמה זו תלך ותתחזק ברבעונים הקרובים, ועל רקע זה היא מעדכנת את תחזיות הרווח ובהתאם גם את מחיר היעד. רייטר מצפה שטבע תציג השנה רווח נקי של 3.4 דולר למניה וב-2010 הרווח הנקי יעלה ל-4.4 דולר למניה. היא קובעת מכפיל 13 על הרווח הנקי ל-2010 וממנו היא גוזרת מחיר יעד של 57 דולר למניית טבע, גבוה ב-13.2% ממחיר השוק.

למרות צפי להשפעה שלילית של התחזקות הדולר על הכנסות טבע, רייטר מעריכה שעלייה בשיעורי הרווח הגולמי והתפעולי יסייעו לטבע לעקוף את תחזיות הרווח לרבעון השני ולסיים אותו עם רווח נקי של 82 סנט למניה (2 סנט מעל תחזיות השוק). להערכתה שיעור הרווח הגולמי יושפע לטובה מתמהיל מוצרים רווחיים וההשקה הבלעדית של הגרסה הגנרית ל-Adderall (לטיפול בהפרעות קשב וריכוז), והוא יגיע ל-59%. לצד ההתקדמות המהירה בהטמעת באר וירידה בהוצאות, שיעור הרווח התפעולי צפוי להיות 28%.

בכל הקשור לצמיחה העתידית של טבע, רייטר מזכירה מספר גורמים מרכזיים שישפיעו בשנים הקרובות. הראשון הוא השקות גנריות משמעותיות שצפויות ב-2009-2010 ובהם Prevacid, תרופה שנמכרת ב-3.4 מיליארד דולר שהפטנט שלה פוקע בנובמבר הקרוב. גורם שני הוא התקדמות החקיקה הביוגנרית בארה"ב. הביוגנריקה (פיתוח תרופות גנריות לתרופות ביולוגיות) היא מנוע צמיחה עיקרי לטבע ועד 2015 צפויים לפקוע פטנטים של תרופות שנמכרות כיום ב-60 מיליארד דולר.

שני גורמים נוספים שישפיעו על הצמיחה של טבע קשורים לתרופות המקוריות שהיא מפתחת, הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה והאזילקט לטיפול בפרקינסון. רייטר מעריכה שהקופקסון ימשיך להיות טיפול מוביל לטרשת נפוצה, אך ברקע יש התגברות של התחרות לאור כניסת התרופות האוראליות לשוק ואיום גנרי עתידי. מכירות האזילקט ב-2012 יגיעו להערכתה ל-600 מיליון דולר (לעומת 175 מיליון דולר ב-2008), בעקבות שינוי ההתוויה מצד מנהל המזון והתרופות האמריקני, FDA.

גורם אחרון שישפיע על הצמיחה הוא רכישה משמעותית נוספת שטבע עשויה לבצע בטווח הקצר. רייטר צופה ירידה של מיליארד דולר בחוב של טבע כבר ברבעון השני, עובדה שמכינה את הקרקע לרכישה נוספת.