השבוע במט"ח: הדולר בהמתנה לגיוסי האג"ח בארה"ב

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח] FXCM לקראת גיוס החוב האמריקני בסך 115 מיליארד דולר :"הדולר יהנה מהזרמת ההון, מחירי האג"ח יצללו מטה ויסבו לחץ על שער הריבית בטווח הארוך"

שבוע נוסף של עליות שערים בשוקי העולם הביא את הדולר האמריקני לרשום לא מעט הפסדים ביחס למטבעות המובילים. מעליות השערים נהנו לא רק המטבעות בעלי התשואה הגבוהה, כגון הדולר האוסטרלי אשר סיכם שבוע בעליה של כ-1.9% כנגד הדולר, אלא גם מטבעות כגון הפרנק השוויצרי אשר סיכם שבוע בהתחזקות של 3% כנגד המטבע האמריקני.

במהלך השבוע הקרוב לא צפוי שינוי בקורלציה של הדולר עם שוקי ההון ועל כן יש להמשיך ולעקוב אחר נתוני מאקרו ודוחות כספיים אשר עשויים לתמוך או להחליש את אהבת הסיכון בשווקים.

לאור הצהרותיו של הפד' בשבוע החולף כי הוא מתחייב לשמור על שער ריבית נמוך של הדולר האמריקני, נראה כי המטבע האמריקני ימשיך לשמש כמטבע קרי. דברים אלו רק מחזקים את ההערכות כי הדולר ישמור על מקומו כנכס "מקלט בטוח", ועל כן ימשיך להיות מושפע ממגמות הסיכון בשווקים.

אירוע סיכון משמעותי עבור הדולר, יתקיים ביום שישי, 15:30 שעון ישראל, עם פרסום דו"ח התמ"ג של ארה"ב. זה יהווה אומדן עבור הצמיחה הגלובלית. נתונים טובים מהצפוי יגבירו את אהבת הסיכון, אך יכבידו על הדולר ולהיפך.

ב-FXCM ציינו כי שיקול חשוב נוסף הוא התזמון של הפרסום. "ביום שישי, הספקולנטים עשויים לדחוף את הדולר לפני שהפרסום יעלה על המסכים. באם כך יהיה, דוח התמ"ג עשוי להפוך משמעותי בטווח הארוך יותר, אולם לא עבור התנודתיות בטווח הקצר".

אירוע משמעותי נוסף אשר צפוי השבוע בשוק המטבעות העולמי, הוא גיוס החוב הנרחב של הממשל בארה"ב. נציין כי במהלך השבוע החולף לא חל שינוי משמעותי באג"ח האמריקניות ל-10 שנים, ייתכן כי הדבר נעוץ בהמתנה לגיוס של משרד האוצר האמריקני אשר צפוי לגייס השבוע סכום עצום של 115 מיליארד דולר באג"ח לשנתיים ויותר.

אירוע שכזה עשוי למשל להכביד על האירו אך מנגד לתמוך בדולר. "מזה זמן מה אנו טוענים שהדולר האמריקני ייהנה מהזרמת ההון הממשלתית לשווקים: מחירי האג"ח יצללו מטה ובזאת יסבו לחץ הולך וגובר על שער הריבית בטווח הארוך. עובדה זו תיטיב עם הנכסים שצמודים לדולר, שיהפכו אטרקטיביים יותר עבור משקיעים המחפשים תשואה". ציינו ב-FXCM.

"מאחר שהאירו הינו המטבע השני בחשיבותו אחרי הדולר, הוא לרוב משמש באופן טבעי כמטבע אנטי-דולר, משמעות הדבר היא שהיפוך משמעותי בסנטימנט לטובתו של הדולר יכביד על האירו, לא רק למול השטר הירוק אלא אף למול יתר המטבעות".סיכמו ב-FXCM.

[לטבלת שערי חליפין]