האוצר: חברות הליסינג לוחצות על היבואנים לא להוריד מחירים

חברות הליסינג מבקשות לא להוריד את מחירם של דגמים "ירוקים" על חשבון הלקוחות הפרטיים ■ האוצר בוחן פנייה בנושא לממונה על ההגבלים

חברות הליסינג מפעילות על יבואני רכב מסכת של לחצים למניעת הורדת המחירים של דגמי מפתח בעקבות כניסת המיסוי הירוק לתוקף באוגוסט. כך טוענים מקורות באוצר. לדברי המקורות קיימים בשוק מספר דגמי מפתח, שנמצאים בכמויות משמעותיות בחברות הליסינג ושמחירם אמור להיות מוזל בעקבות המיסוי הירוק.

דגמים אלה מסווגים בקבוצות "ירוקות" נמוכות יחסית, עם רמת זיהום נמוכה, ולפיכך, תיאורטית, לאחר קיזוז הטבת המס המוענקת אמור מחירם לצרכן להיות מוזל לעומת מחירם היום. בין הדגמים הללו נמצאת טויוטה קורולה בגרסה הבסיסית, יונדאי I30, קיה סיד, סקודה פביה ורומסטר ועוד.

באוצר אומרים חברות הליסינג מנסות למנוע את ההוזלה כדי למנוע פגיעה בערך המלאי שלהם על חשבון הלקוח הפרטי שאמור להרוויח מהורדת המחיר. לגלובס נודע כי במדינה בוחנים להגיש בנושא תלונה לממונה על ההגבלים העסקיים, בחשד של הסדר כובל.

בכירים בענף הליסינג אומרים בתגובה כי לא מופעלים לחצים וכי "מדיניות התמחור נמצאת בידי היבואנים, שלהם עצמם יש אינטרס להעלות מחירים כדי להגביר רווחיות ולצפות על שחיקת שערי המטבע".