עוד צעד בדרך לרפורמה במינהל: נתניהו השיג את תמיכת יעלון

נתניהו יבחן שינוי חקיקה ויפעל "למניעת פגיעה באינטרסים ציוניים" - ובכך השיג את תמיכתו של השר יעלון ■ יעלון: "ההצעה פותחת את הדרך לייצובה מחדש של הקואליציה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר משה (בוגי) יעלון, הגיעו היום (ב') להסכמה סביב הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל. נציין כי יעלון היה מבין הנעדרים בהצבעה בשבוע שעבר, מה שהביא למשיכת החוק.

בימים האחרונים נפגשו השניים סביב ההערות שהיו ליעלון בסוגיית הקרקע. על פי ההסכמה שהושגה בין השניים, הודיע ראש הממשלה ליעלון כי לאחר שהחוק יאושר במתכונתו הנוכחית, תתקיים התייעצות נוספת בין שניהם.

נתניהו הבהיר כי יפעל "למניעת פגיעה באינטרסים ציוניים במידה שיש כאלה בחקיקה לרבות שינוי החוק", נמסר מלשכתו של יעלון, שאמר מצידו כי "ההצעה פותחת את הדרך לייצובה מחדש של הקואליציה תוך שמירה על העקרונות עליהם עמד בחודשים האחרונים".

התנועה הקיבוצית מתנגדת, מזכיר התנועה הקיבוצית תומך

בניגוד לעמדתה של התנועה הקיבוצית בנוגע לרפורמה במינהל מקרקעי ישראל, פנה לפני כמה ימים מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב וולוולה שור, במכתב לשרי וחברי הכנסת של סיעת העבודה בבקשה הפוכה: לתמוך ברפורמה. "אני פונה אליכם ברגשות מעורבים, אך מתוך שכנוע מלא ואמיתי", כותב שור ומסביר כי ככל שהתקדמה החקיקה, ומתוך הכרה ביחסי הכוחות הפוליטיים הנוכחיים בכנסת ובממשלה, "לא יכולנו ועדיין איננו יכולים לעמוד מן הצד ולהרשות כי בסופו של דבר תעבור רפורמה נכה ומקפחת, שתפגע קשות במרקם החברתי והלאומי במדינה, ושתנציח את האפליה הבוטה של הקיבוצים ושל חבריהם, שעל שמירת זכויותיהם אנו מופקדים".

עוד כותב שור כי על אף ש"מבוקשנו לא הושג, והצעת החוק רחוקה מלהיות מושלמת ואינה מכילה את הרפורמה הנדרשת במגזר החקלאי, אבל היא לפחות מאפשרת את קיומה בעתיד, וזאת בניגוד להצעה המקורית שהונחה על שולחנה של ועדת הכלכלה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה".

שור פונה לחברי הסיעה ואומר כי "בנסיבות אלו, אנו סבורים כי אין מנוס כי תפעלו לכך שהצעה מתוקנת זו תאושר, וזאת בעיקר מתוך החשש החמור והמידי, כי אם לא תועבר הצעת החוק בנוסח הנוכחי, יפעלו שאר חלקי הקואליציה להעביר הצעת חוק גרועה יותר מן הבחינה החברתית והלאומית, "פרועה" יותר, ובודאי גם מקפחת יותר מבחינתנו".

בתוך כך, בשעות הצהריים צפויה להתכנס סיעת העבודה על מנת לקבל החלטה האם לתמוך ברפורמה בקריאה שניה ושלישית, זאת, לאחר שיו"ר המפלגה, אהוד ברק, נתן את הבטחתו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי שרי העבודה יצביעו בעדה.