שכר הלימוד לתואר ראשון ושני באוניברסיטה יועלה ב-300 שקל

העלאת שכר הלימוד - החל משנה הבאה ■ גובה שכר הלימוד לתואר ראשון ושני בשנת הלימודים הקרובה יעמוד על 9,646 שקל ■ הסטודנטים: "הדבר נעשה ללא התייעצות איתנו. נגיב בדרכים שכולם מכירים"

הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) הודיעה היום כי שכר הלימוד לשנת הלימודים הקרובה (תש"ע) יעמוד על 9,646 שקל לעומת 9,302 שקל בתשס"ט - עלייה של 344 שקל. בות"ת שלחו היום מכתבים לכל המוסדות להשכלה גבוהה והנחו אותם לגבי העלייה בשכר הלימודי לתואר ראשון ושני, כשהם מסבירים זאת בעלייה במדד המחירים לצרכן. עם זאת, הם מציינים כי החישוב הסופי של שכר הלימוד ייקבע לאחר פרסום המדד לחודש יולי - שיתפרסם ב-15 באוגוסט.

על פי ההודעה של הות"ת, האוצר לא שינה את השיפוי אותו הוא מעניק בעבור שכר הלימוד וזאת למרות עליית מדד ולכן, ההפרש מגולגל לפתחם של הסטודנטים. בות"ת מציינים כי הם עדכנו את הסטודנטים בדבר פרסום ההנחיות ואף הבטיחו כי נושא השיפוי יעלה במסגרת דיונים תקציביים שהם מקיימים עם משרד האוצר.

עם זאת, בארגוני הסטודנטים הביעו היום התנגדות חריפה לעליית שכר הלימוד המתוכננת והודיעו כי ייאבקו בהחלטה ורמזו על שביתות והפגנות אפשריות.

"שוב מוצאים עצמם הסטודנטים נקלעים כבני ערובה במאבק כוחות בין פקידי האוצר לות"ת בנוגע לתקציבי ההשכלה הגבוהה", אמר היום יו"ר התאחדות הסטודנטים, בועז טופורובסקי. "ההתאחדות לא תאפשר מצב בו שכר הלימוד יעלה על אחת כמה וכמה כשהדבר נעשה ללא התייעצות עימנו. צעד זה יגרור את הסטודנטים להגיב כפי שאנו יודעים להגיב ובדרכים שכולם מכירים".

"כעת, מה שנותר הוא להעלות מסים, גובה שכר דירה ואת מחירי הדלק", הגיב בציניות יו"ר ארגון הסטודנטים, נתנאל איזק. "לאחר מכן ניתן יהיה להפריט משפחות ולרכוש ילדים מהוריהם לפי משקל. ככה בטוח שהמדינה תמחק את המושג 'האזרח הקטן' כי הוא פשוט יברח מכאן מהר".