וויזקום צמאה למזומנים: תנסה לגייס הון מבעלי מניות ומאחרים

בקופת החברה נותרו 270 אלף דולר, והכנסותיה ברבעון השלישי צפויות להיפגע בשל עיכוב באספקת רכיבים לעט המתרגם שפיתחה

אחת החברות הקטנות והמעט בעייתיות מבין הישראליות הנסחרות בבורסת פרנקפורט היא וויזקום, מפתחת העט Quicktionary שסורק טקסטים ומתרגמם לשפה הרצויה. וויזקום שנסחרת לפי שווי של 9.3 מיליון דולר, פרסמה הבוקר הודעה לא מעודדת ובה שתי גלולות מרות.

החברה מסרה כי בגלל עיכוב בקבלת מרכיבים לעטים משני ספקים ייווצר עיכוב בייצור העטים המתרגמים על סוגיהם השונים. עוד מציינת וויזקום כי הצליחה למצוא חלופה לאותם ספקים, אך חלפים אלו צפויים להגיע לקו הייצור לכל המוקדם בסוף החודש הבא. "כתוצאה מכך, וויזקום לא תוכל להיענות להזמנות שתקבל החל מתחילת אוגוסט ועד אמצע ספטמבר", נכתב בהודעה.

מטבע הדברים, אירועים אלו יצרו ירידה בהכנסות החברה ברבעון השלישי של השנה, כך לדברי וויזקום. יותר מזה, "עם סכום של 270 אלף דולר בקופת המזומנים, ירידה בהכנסות וברווחים תפגע גם בנזילות החברה בעתיד הקרוב, דווקא בתקופה שבה היא חווה ביקושים גדלים למוצריה", נכתב בהודעה, וכך הגישה וויזקום את הגלולה המרה השנייה לציבור המשקיעים.

מגעים עם בעלי מניות ומשקיעים

לשם ההשוואה, את השנה שעברה סיימה החברה עם הפסד נקי של 1.2 מיליון אירו לעומת הפסד של 169 אלף אירו בשנה שלפני. הכנסות החברה אשתקד עמדו על 4.9 מיליון אירו לעומת 7.2 מיליון אירו בשנה שלפני. יו"ר החברה ומבעלי השליטה בה הוא רונן אלעד.

לאור הדברים האמורים החלה הנהלת וויזקום לנהל מגעים עם בעלי מניות קיימים ומשקיעים פוטנציאליים אחרים, כדי לגייס הון נוסף שיאפשר לחברה להחזיק את הראש מעל המים.

"החברה מאיצה מהלכים אלו כדי להתגבר על הנפילה הקרבה ברמות המזומנים שיש ברשותה", כותבת וויזקום בהודעה, ומוסיפה כי "אף שיש משקיעים פוטנציאליים שהביעו עניין בהזרקת מזומנים לחברה, אין ביטחון כי היא תצליח לגייס הון נוסף". ובמילים אחרות, העתיד של וויזקום - לפחות בטווח הקצר - כלל אינו ורוד.

המניה איבדה 37% ביומיים

כתוצאה מהתפתחויות שליליות אלו איבדה ביומיים האחרונים מניית וויזקום 37% מערכה, לאחר שביום שישי האחרון נסקה למחיר שיא חצי שנתי של 0.81 אירו.

עם זאת, מתחילת השנה נסקה המניה בשיעור של 588% - שיעור שמתאים לחברות צמיחה ולא לחברות מבוססות ובעלות תזרים מזומנים יציב. שווי החברה הנוכחי הוא 9.3 מיליון דולר.

[לטבלת ישראליות בעולם]