ניצחון למוסדיים: סיביל ג'רמני תשלם את הקרן והריבית הקרובה

זאת, ללא נטילת הלוואה ע"י החברה האם ■ כך עולה מהסדר שסוכם בין מחזיקי האג"ח להנהלת החברה ■ בסוף החודש הקרוב אמורה סיביל ג'רמני לשלם למשקיעים כ-31 מיליון שקל בגין הקרן והריבית

חברת הנדל"ן סיביל ג'רמני תשלם את תשלום הקרן והריבית הקרובה ללא הזרמת כספים מחברת האם, סיביל יורופ, שהתכוונה ליטול הלוואה לצורך כך. כך עולה מהסדר שסוכם בין מחזיקי האג"ח לבין הנהלת החברה. בסוף החודש הקרוב אמורה סיביל ג'רמני לשלם למשקיעים כ-31 מיליון שקל בגין הקרן והריבית.

את הקו הנוקשה מול החברה הוביל בית ההשקעות אלטשולר-שחם ועורך הדין רונן וינוגרד ממשרד ארנון שגב. במקור, תיכננה סיביל ג'רמני להיעזר בהלוואה בהיקף של מיליון וחצי אירו (בריבית של 23%) שתיטול החברה האם, סיביל יורופ, בכדי לממן את הגירעון הצפוי במזומנים של סיביל ג'רמני בעקבות התשלום למחזיקי אגרות החוב.

סיביל יורופ גם ביקשה לשעבד לצורך כך חלק מנכסיה. במקביל נרקמה עסקת מימון מיוחד נוספת מצד סיביל ג'רמני (גם היא בשיעור ריבית אפקטיבית של 23%) לצורך העמידה בתשלום האמור למחזיקי האג"ח שלה, במסגרתה הסכימה סיביל יורופ לשעבד נכסים נוספים להבטחת נטילת ההלוואה ע"י סיביל ג'רמני..

בהסדר החלופי כספי ההלוואה שנוטלת סיביל יורופ לא יוזרמו לסיביל ג'רמני, אלא יישארו בחברה האם; השיעבודים שהסכימה חברת האם לתת כנגד ההלוואה שנטלה חברת הבת ג'רמני יבוטלו; וכפי שנחשף אתמול ב"גלובס" מחזיקי האג"ח של סיביל יורום יקבלו תוספת ריבית של 1% למשך שנה וחצי או עד להסרת השעבודים הניתנים במשך תקופת ההלוואה, לפי המוקדם.

עו"ד וינוגרד מסר, כי "אין סיבה שמחזיקי האג"ח יסכימו או ישבו בשקט שעה שהחברה מבצעת מהלך מורכב שכזה אשר תוצאתו היא הרעת מצבם. המדובר לרוב בכספי גופים מוסדיים אשר מחויבים כלפי עמיתיהם לפעול באופן אקטיבי כנגד סיטואציות שכאלה. המהלך במסגרתו חברה אם לוקחת הלוואה ומשעבדת בתמורה נכסים שלה ללא תמורה על מנת לסייע לחברה בת (שגם לה אגרות חוב הנסחרות בבורסה) לעמוד בתשלומים למחזיקיה, איננו מקובל ולא יכול להתקבל בהבנה או בשתיקה".

קבוצת סיביל הנשלטת על ידי איש העסקים פיני צרפתי פועלת בתחום יזום הנדל"ן במזרח ומרכז אירופה. מניות החברה אינן רשומות למסחר בבורסה, אלא רק אגרות החוב של החברה האם (סיביל יורופ) והחברה הבת (סיביל ג'רמני).