הסרייה A מכרה את זכויות השידור בסכום השני בגובהו בעולם הכדורגל

לראשונה נמכרו הזכויות של הליגה האיטלקית כקולקטיב, הקבוצות יקבלו 769 מיליון אירו לעונה החל מ-2010/11 ■ מדובר בסכום נמוך יותר מזה של הפרמיירליג האנגלית וגבוה יותר משל הליגות בצרפת וגרמניה

Sky Italia ומדיה-סט רכשו את זכויות השידור באיטליה של הסרייה A לעונות 2010/11 ו-2011/12. לראשונה נמכרו זכויות השידור של הליגה האיטלקית כקולקטיב, מה שעשוי להפחית באופן משמעותי את התמלוגים שייקבלו הקבוצות הגדולות עבור הזכויות שלהן (לדוגמה: בעונת 2007/08 קיבלה מילאן 96.1 מיליון אירו מרשת מדיהפרו, בעוד אמפולי, שירדה לסרייה B באותה עונה, הסתפקה ב-12 מיליון אירו בלבד).

מינהלת הליגה האיטלקית לא חשפה את שווי העסקה, אולם לפי הערכות היא תהיה שווה כ-1.538 מיליארד אירו עבור שתי העונות (769 מיליון אירו לעונה). מדובר בסכום נמוך יותר ממה שדרשה בתחילה הסרייה A לקבל, שעמד על כ-1.8 מיליארד אירו. עם זאת, הסרייה A תוכל להגיע ליעד זה לאחר שתסיים את הליך מכירת הזכויות בחו"ל.

כך או כך, מדובר בסכום שיבטיח לסרייה A את הסכום השני בגודלו מבין ליגות הכדורגל בעולם, אחרי אלו של הפרמיירליג (השווים כמיליארד אירו בעונה) ולפני אלו של הליגה הצרפתית (668 מיליון) ושל הבונדסליגה (כ-412 מיליון אירו בעונה). זכויות השידור של הליגה הספרדית ימשיכו להימכר בשנים הקרובות בנפרד על-ידי הקבוצות.