בכיר באוצר: "ייתכן כי בחודש יולי לא יהיה גירעון כלל"

ההכנסות ממיסים ביולי עומדות כיום על 17.5 מיליארד שקלים ■ לדברי הבכיר, מדובר בנתון מפתיע מאוד שכן התחזיות המוקדמות עמדו על 15.5 מיליארד שקלים בלבד

"ייתכן כי ביולי לא יהיה גירעון בכלל. נכון לרגע זה הכנסות המדינה ממסים צפויות להגיע לכמעט 17.5 מיליארד שקלים וההוצאות צפויות להסתכם בהיקף דומה", כך אומר ל"גלובס" בכיר במשרד האוצר. לדבריו, מדובר בנתון מפתיע מאוד שכן התחזיות המוקדמות של האוצר לגבי הכנסות ממסים בחודש יולי עמדו על 15.5 מיליארד שקלים בלבד. עם זאת, מציין הבכיר כי עדיין מוקדם מאוד להסיק מסקנות גורפות לגבי מצבו של המשק.

נזכיר כי בחודש הקודם היה לממשלה גירעון בסך 6.9 מיליארד שקלים וזאת עקב הוצאות חד-פעמיות גבוהות (כ-18.5 מיליארד שקלים, מתוכם 3 מיליארד שקלים חד-פעמי) והכנסות מסים נמוכות בהשוואה לחודשים הקודמים השנה (13 מיליארד שקלים).

מתחילת השנה מסתכם הגירעון בסך של 17.7 מיליארד שקלים לעומת עודף של כ-2 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. בראייה שנתית (יולי 2008 עד יוני 2009) עומד הגירעון ב-12 החודשים האחרונים על 35 מיליארד שקלים והוא צפוי להגיע ל-44.6 מיליארד עד סוף השנה.

יחידת ניהול החוב של החשב הכללי הודיעה אתמול (ד') כי בכוונתה לגייס 5 מיליארד שקלים באוגוסט, זאת לעומת 4.5 מיליארד שקלים ביולי ו-5.5 מיליארד שקלים ביוני הקודם, וזאת לצורך מימון הוצאות הממשלה על רקע הגירעון הגדול שצפוי השנה ובשנה הבאה (6% ו-5.5% בהתאמה).