נובל אנרג'י דיווחה על ירידה של 59% בהכנסותיה

השותפה הגדולה של דלק וישראמקו בקידוחים תמר ודלית דיווחה על צימצום של 60% בהפסד החשבונאי ל-57 מיליון דולר ועל מעבר לרווח נקי מתואם הגבוה ב-11 סנט מציפיות השוק, 66 סנט למניה ■ מנכ"ל נובל אנרג'י: צפוי גידול בהכנסות מהפעילות הבינל'

חברת נובל אנרג'י האמריקנית, השותפה הגדולה של דלק וישראמקו בקידוחים תמר ודלית היא חברה מפסידה מבחינה חשבונאית אך רווחית לאחר ניטרול סעיפים חד פעמיים. היום (ה') פרסמה נובל אנרג'י את תוצאותיה הכספיות אשר עלו על הציפיות של האנליסטים ובשל כך עולה הערב המניה, אך עדיין מדובר בחברה אשר הכנסותיה ירדו בכ-60% במהלך הרבעון השני של 2009.

החברה דיווחה על צימצום של כ-60% בהפסדיה החשבונאיים שהסתכמו ב-57 מיליון דולר או 33 סנט למניה. בניטרול הגנות לא מוצלחות שביצעה החברה על מחירי הנפט וסעיפים חד פעמיים נוספים, רשמה החברה רווח של 66 סנט למניה, לעומת צפי האנליסטים לרווח מתון בהרבה של 55 סנט למניה.

הכנסות החברה נפלו ב-59% והסתכמו ב-491 מיליון דולר לעומת 1.21 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות היו נמוכות מהציפיות של האנליסטים שהיו ל-587.7 מיליון דולר בממוצע.

גם הירידה בהיקפי המכירות וגם השינוים במחירי הסחורות הביאו לקיצוץ ברווח השולי של החברה. נזכיר כי בעוד שברבעון השני של 2009 היה ממוצע המחירים של הנפט הגולמי 52.05 דולר לחבית ושל הגז הטבעי 2.13 דולר לאלף קוב מטרי, הרי שבתקופה המקבילה אשתקד הגיע מחיר הנפט עד לשיא של 147 דולר לחבית ול-13.5 דולר לאלף קוב מטרי של גז.

"מנכ"ל נובל אנרג'י, צארלס דווידסון אמר עם פרסום הדו"חות: "בטווח הקצר אנו ממשיכים לצפות לסביבת מחירים מאתגרת לגז הטבעי בארה"ב, עם זאת היתרונות של תיק ההשקעות המגוון שלנו צפויים להופיע במחצית השניה של השנה תוך גידול יפה בהיקף ההכנסות הצפויות מנכסינו הבינלאומיים".

החברה לא סיפקה תחזית מספרית לעתיד.