כמו בימים הטובים: KKR מכינה הנפקות ענק של חברות שהיא רכשה לפני המשבר

בין החברות שיונפקו - רשת חנויות הצעצועים טויס אר אס, אחת מרשתות בתי החולים הגדולות בארה"ב, HCA, חברת סליקת כרטיסי האשראי פירסט דאטה, קבוצת הטלקום הדנית TDC ורשת חנויות ההנחות דולר ג'נרל

קבוצת ההשתלטויות הפרטיות הגדולה בעולם, קולברג קראביס רוברטס, KKR, מכינה שש מהחברות המוערכות ביותר בתיק ההשקעות שלה, כולל רשת טויס אר אס, להנפקות ראשונות לציבור בהיקף מיליארדי דולרים.

בשנתיים האחרונות לא היו למעשה הנפקות ראשונות, IPOs, בשוק המניות, אך כאשר החלק הגרוע ביותר של המשבר הפיננסי מאחורינו והמניות רושמות ריצה מהירה בחודשים האחרונים, המשקיעים ממתינים בדריכות לראות אם חברות אקוויטי פרטי כמו KKR יתחילו להנפיק חברות בורסאיות לשעבר שהן רכשו בשנות השפע בשוק.

מקור יודע דבר מסר שהחברות ש-KKR מתכננת להנפיק כוללות את רשת חנויות הצעצועים טויס אר אס, את אחת מרשתות בתי החולים הגדולות בארה"ב, HCA, את חברת סליקת כרטיסי האשראי פירסט דאטה, את קבוצת הטלקום הדנית TDC ואת רשת חנויות ההנחות דולר ג'נרל.

"אנחנו מניחים שיש חמש או שש חברות בתיק של KKR שניתן להנפיק לציבור המשקיעים ב-12 החודשים הקרובים", אמר מקור שמכיר את תוכניותיה של חברה זו.

KKR מניו יורק כבר הגישה מסמכים להנפקת אבאגו טכנולוג'יס, לשעבר אג'ילנט, יצרנית המוליכים למחצה מסינגפור שהיא רכשה ביחד עם חברת סילבר לייק ב-2.66 מיליארד דולר ב-2006.

ההנפקות החדשות יתנו דחיפה גדולה ל-KKR, שנוסדה על-ידי שני דודנים, הנרי קראביס וג'ורג' רוברטס, ב-1976, וקצרה תהילת עולם לפני 20 שנה כאשר היא השתלטה על קבוצת המזון והטבק RJR Nabisco בעסקה בהיקף 30 מיליארד דולר, עסקת שיא לשעתה, שהונצחה בספר הידוע "ברברים בשער".

גם HCA היתה אחת הרכישות הפרטיות הממונפות, LBO, הגדולות בהיסטוריה, כאשר KKR, ביין קפיטל ומריל לינץ' שילמו תמורתה 33 מיליארד דולר ב-2007. החברה הזו מנהלת 163 בתי חולים ו-112 מרפאות יום, והכנסותיה בשנה שעברה הסתכמו ב-28.4 מיליארד דולר. KKR העריכה במארס את אחזקתה ב-HCA ב-1.1 מיליארד דולר בלבד.

מאחר ש-HCA עדיין נושאת חוב של 26 מיליארד דולר, KKR שוקלת מכירת מניות חדשות כדי לפרוע את החובות, ולא לבצע אקזיט בעצמה.

היא עשויה לעשות דבר דומה עם פירסט דאטה, שהיא רכשה ב-2007 תמורת 26 מיליארד דולר. פירסט דאטה החזיקה מעמד היטב במיתון, ורווחיה עלו בשנה שעברה ב-5%.

KKR עצמה הפסידה בשנה שעברה 1.2 מיליארד דולר כתוצאה מפגיעת המשבר באחזקותיה והמשבר הבנקאי.