דוראד מנסה לקצר תהליכים לשם קידום ההסכם עם חברת החשמל

הסכם אספקת החשמל בין חברת החשמל לדוראד צפוי להיות אחד הגדולים במשק, בהיקף כספי של מיליארד שקל בשנה ■ רשות החברות: "אנו מחכים לפנייה רשמית גם מצד חברת החשמל"

יצרנית החשמל הפרטית, קבוצת דוראד, שבשליטת א.דורי, קצא"א ואיש העסקים, יוסף אדלסבורג, פנתה באחרונה לרשות החברות הממשלתיות בבקשה שתאשר לחברת החשמל להתקשר עמה בהסכם לרכישת חשמל מתחנת הכוח שתקים החברה דרומית לאשקלון. כך נודע ל"גלובס".

הפנייה לרשות החברות נועדה לקצר תהליכים ולאפשר לדוראד לקדם את הליך הסגירה הפיננסית מול הבנקים והגופים המוסדיים.

דוראד, בניהולו של דורון גרופר, פנתה לרשות החברות עוד לפני פרסום הרגולציה ואמות המידה ליצרנים הפרטיים שנקבעו סופית בשבוע שעבר. ואולם רשות החברות דחתה את בקשת דוראד לתת אישור מקדמי להסכם בנימוק שחברת החשמל היא זו שצריכה לפנות לרשות בבקשה לאשר את ההתקשרות, ולא להפך.

ההחלטה של דוראד לפנות לרשות החברות באה לאחר שהחברה הגיעה לטיוטת הסכם לאספקת חשמל לחברת החשמל, שנשלחה גם לאישור הרשות לחשמל.

המודל הפיננסי של דוראד מניח כי 60% ממכירות החשמל יהיו לרשת הארצית (כלומר לחברת החשמל) ו-40% יהיו ללקוחות פרטיים. הסכם אספקת החשמל (PPA) בין חברת החשמל לדוראד צפוי להיות אחד הגדולים במשק, בהיקף כספי של מיליארד שקל בשנה.

קבוצת דוראד, שבה שותפים א.דורי (18.75%), אדלקום של יוסף אדלסבורג (18.75%), קצא"א (37.5%) והקונצרן התורכי זורלו (25%), מתכננת להקים את תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל בהספק של 810 מגה ואט. התחנה שתפעל על בסיס גז טבעי, מתוכננת לקום עד סוף שנת 2012.

בשבוע שעבר השלימה דוראד צעד חשוב נוסף לאחר שחתמה על הסכם גז מתוקן עם ספקית הגז המצרית EMG, שבה שותף יוסי מימן, בהיקף כספי הנאמד בכ-2.5 מיליארד דולר. ההסכם משקף עלייה של כ-20% בממוצע במחיר הגז הטבעי שיירכש מ-EMG, וזאת בעקבות ייקור מחיר הגז ע"י ממשלת מצרים.

מרשות החברות נמסר בתגובה כי "קבוצת דוראד אכן פנתה לרשות. יחד עם זאת, מי שנדרש לפנות לרשות בנושא, במידת הצורך, היא חברת החשמל. טרם התקבלה פניה כזאת".

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "החברה טרם קיבלה את האישורים הנדרשים מרשות החברות ומרשות החשמל להכרה בעלויות. כשהאישורים יתקבלו תוכל החברה לחתום על ההסכם".

מדוראד נמסר כי "החברה מקיימת תכתובת שוטפת עם רשות החברות בענייני רגולציה. טיוטת ההסכם הונחה על שולחן רשות החשמל. יש הסכמות עם חברת חשמל הממתינות לפרסום הרגולציה".