שיכון ובינוי תקים גגות סולאריים בבנייני המגורים שהיא מקימה

הגגות הסולאריים יוכלו לחסוך לכל בניין 13 אלף שקל בשנה בהוצאות התחזוקה; מחירי הדירות לא יעלו בשל התקנת הקולטים

חברת שיכון ובינוי נדל"ן, מקבוצת שיכון ובינוי בשליטת שרי אריסון, החליטה להתקין גגות סולאריים בפרויקטים שהחברה בונה ברחבי הארץ. הגגות ייצרו אנרגיה חלופית לצורך אספקת החשמל הציבורי של הבניינים.

החברה ציינה כי משמעות ההחלטה היא שעשרות הפרויקטים אותם היא בונה כעת ברחבי הארץ ייהנו מחיסכון כספי באחזקת הבניין ושימוש ידידותי וחסכוני יותר לסביבה.

הפרויקט יוצא לדרך לאחר שבחודש שעבר קיבלה החברה את אישור מכון התקנים לבניינים ירוקים (תו תקן ישראלי 5281) בפרויקט "פיור חלומות השרון" בנתניה ובפרויקט "חלומות כרכור" שבכרכור. זהו תו תקן שניתן לבניינים ירוקים שפגיעתם בסביבה היא מינימלית.

ההחלטה על התקנת הגגות הסולאריים תיושם בכל פרויקט של החברה בארץ בו ניתן לעשות כן. בשלב הראשון, להערכת החברה, ניתן יהיה לבצע זאת בעשרות בניינים ובסך הכל באלף יחידות דיור. את הגגות הסולאריים תתכנן ותקים חברת שיכון ובינוי סולאריה, בניהולה של טלי נחושתן.

המערכת מותקנת על גג הבית ומפיקה מאור השמש אנרגיה חשמלית זמינה. האנרגיה מנוצלת לשימוש עצמי והיתרה נמכרת אוטומטית לחברת החשמל.

על פי הערכות, בעלי הדירות בבניינים בהם הותקן גג סולארי יוכלו לחסוך באחזקת הבניין כ-13 אלף שקל. מהחברה נמסר כי הדירות בפרויקטים שבהם יותקנו מערכות סולאריות לא יהיו יקרות יותר בעקבות יישום המהלך.

המדינה רוכשת את החשמל

מאז שיצאו התקנות לעידוד חיבור מערכות סולאריות פוטו-וולטאיות ביולי 2008, יכול כל בעל גג ובעל מונה חשמל של חברת החשמל לרכוש מערכת סולארית ולהתקין אותה על הגג. התקנות שיצאו לפני שנה ושמסדירות סובסידיה לבעלי מתקנים סולאריים, משמעותן שהמדינה מחויבת לרכוש מכל בעל מתקן סולארי את כל החשמל שהוא מייצר למשך 20 שנה ולשלם לו תעריף הגבוה פי ארבעה מהתעריף שלפיו כל צרכן במדינת ישראל רוכש חשמל.

מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן, תמיר דגן, אמר כי "מדובר בהחלטה נוספת המהווה נדבך חשוב במהלך אסטרטגי כולל של החברה לבניית בניינים וסביבה ירוקים, על כל המשתמע מכך". *