חשד לאונס ומעשים מגונים בשבט צופים בתל-אביב

כך דווח בגלי צה"ל ■ חניכים בני 15 של התנועה טוענים כי חבריהם אנסו אותם במהלך קורס הכשרה ■ בהנהגת התנועה רצו בתחילה למזער נזקים, ביקשו מהחניכים לשמור על שתיקה ובחרו שלא לערב את רשויות החוק

חשד לאונס בשבט צופים בתל-אביב: המשטרה החלה הבוקר (ג') לחקור את תלונותיהם של חניכים בני 15 מקורס מדריכים של התנועה, הטוענים כי חבריהם אנסו אותם וביצעו בהם מעשים מגונים בכוח במהלך קורס הכשרה שנערך בסוף השבוע בצפון - כך דווח בגלי צה"ל.

כשנודע על כך להנהגת התנועה היא החליטה להפסיק את הקורס מיידית והחלה בבדיקת העניין. בהנהגה רצו בתחילה למזער נזקים, ביקשו מהחניכים לשמור על שתיקה ובחרו שלא לערב את רשויות החוק. בהנהגת הצופים מודים כי טעו בכך שלא עירבו את המשטרה מיידית בפרשה.

בתגובה רשמית של הצופים נאמר כי "אנו מבצעים בדיקה מקיפה ופרטנית באשר להיקף וחומרת המקרים, נפיק לקחים מתאימים בכל הדרגים, וננקוט צעדים משמעתיים וחינוכיים בהתאם".

בשל הפרשה, הקורס נעצר כאמור והחניכים הוחזרו הביתה, אך עד מהרה פשטה השמועה לסיבה לכך. הורים ששמעו על שאירע בקורס הביעו זעזוע רב. לדבריהם, המעשים החמורים שהחלו כמשחק הפכו לתקיפה של ממש.

גורם בצופים סיפר לגלי צה"ל כי מספר בני-הנוער המעורבים במעשים גדול יותר מההערכות. התנועה החלה לבצע בדיקה פנימית בשורותיה, והחניכים שהיו בקורס עדיין נחקרים כדי ללמוד את הפרטים ולהבין מה היה בלילה ההוא.

בעקבות העברת החומרים הבוקר (ג') לידי המשטרה על-ידי גלי צה"ל, תיפתח חקירה בעניין, ובני-הנוער יוזמנו לתשאול. גם הנהגת הצופים תיאלץ לתת הסברים בשל החשד לאי-דיווח כנדרש לחשדות למעשים חמורים שנעשו בתנועה.