מחזיקי האג"ח אישרו את הסדר החוב עם בוימלגרין

האם בוימלגרין קפיטל יוצאת לדרך חדשה? שעיה בוימלגרין הסכים לוותר על חוב של 320 מיליון שקל של החברה כלפיו ■ מחזיקי האג"ח יוותרו על חוב של 140 מיליון שקל ויקבלו בתמורה 30% מהמניות

שעיה בוימלגרין יכול לנשום לרווחה - מחזיקי האג"ח אישרו ברוב מוחץ את הסדר החוב עם בוימלגרין קפיטל שבשליטתו. החוב למחזיקי האג"ח בסדרות א' ו-ג' מסתכם ב-360 מיליון שקל, ומחזיקי האג"ח מוותרים על חוב של 140 מיליון שקל ובתמורה יקבלו 30% ממניות בוימלגרין קפיטל.

באסיפות האג"ח שהתקיימו השבוע הוצגו העקרונות של הסדר החוב בין מחזיקי האג"ח לבין חברת בוימלגרין קפיטל וההצבעה נעשתה בכתב כיוון שיש צורך באישור של וועדות ההשקעה בהתאם להנחיות משרד האוצר. התוצאות סוכמו היום ולפי ההסדר גם בוימלגרין מצידו מבצע ויתור גדול על התחייבויות בהיקף של 320 מיליון שקל של החברה כלפיו.

לגבי יתרת החוב למחזיקי האג"ח, בוימלגרין קפיטל תנפיק אג"ח סחירה בהיקף של כ-150 מיליון שקל שחצי ממנה יפרע לאחר מימוש מכירת חברת הבת אזורים תיירות ומכירת מתחם אסותא שבמרכז תל-אביב. לפיכך, בחברה מעריכים שבשלב זה יועברו כאמור כ-75 מיליון שקל לטובת תשלום למחזיקי האג"ח.

בנוסף תנפיק בוימלגרין אג"ח סחירה בהיקף של 70 מיליון שקל שהפירעון שלהן יהיה בשנת 2024. לאג"ח יהיו בטחונות בדמות שעבוד שני על מניות אזורים ושעבוד שני על נכסים פרטיים של שעיה בוימלגרין בארה"ב. השעבוד הראשון ניתן לנושה הגדול של הקבוצה, בנק מזרחי-טפחות.

לבוימלגרין קפיטל שלושה נכסים עיקריים: 64% מחברת הנדל"ן אזורים , 25% בחברת אזורים תיירות (13 בתי מלון תחת המותגים "שרתון" ו-"מוריה") ו-50% ממתחם אסותא במרכז תל-אביב (8 דונם ברחוב ז'בוטינסקי). פעילות התיירות נמכרה בחודש שעבר על ידי אזורים ובוימלגרין קפיטל לרשת פתאל תמורת תשלום של 270 מיליון שקל במזומן ונטילת החובות של החברה בהיקף של 700 מיליון שקל.

כעת מעניין יהיה לראות האם תצליח החברה לצאת לדרך חדשה. שנה קשה עברה על שעיה בוימלגרין, אך בניגוד לבעלי הון אחרים שהסירו מעליהם את האחריות, הוא הכניס את היד עמוק לכיס וניסה לנהוג בהגינות כלפי הנושים.

החברות בוימלגרין ואזורים עוברות בחודשים האחרונים שינוי אחרי שהוסדר החוב עם בנק מזרחי טפחות וכעת עם מחזיקי האג"ח. האופטימיות הזהירה באה לידי ביטוי גם במניית בוימלגרין קפיטל, שזינקה ב-55% מתחילת השנה ובמניית אזורים שזינקה ב-310%. היום נסחרת מניית בוימלגרין קפיטל במחיר של 15.5 שקל המשקף לה שווי שוק של 63 מיליון שקל בלבד.

[לאתר האג"ח]