72.5% מיועצי ההשקעות: המעו"ף יחצה את רף 1,000 הנק' עד סוף השנה

23.8% מהיועצים העריכו שהמדד יישאר באינטרוול בו הוא שוהה כעת, כלומר בין 940 ל-999 נקודות, ולא יפרוץ את רף ה-1,000 נקודות ■ רוב היועצים אופטימיים: המעו"ף צפוי להשלים עלייה של 50% מרמת השפל אליה הגיע בשיא המשבר, בנובמבר האחרון

אמנם הבורסה נמצאת בטרנד חיובי חזק כבר כמה שבועות, אולם השבועיים החולפים הניבו עליות חדות כל כך שהן מחקו את ההפסדים העמוקים שצרב המשבר בשוק. קריסת ליהמן ברדרס? המדדים המובילים כבר שכחו מהשלכותיה.

בשלב הזה קשה לקבוע האם הגורמים המאקרו-כלכליים אכן תומכים בעליית השערים החדה הזו, בדיוק כפי שקשה לטעון שהירידות בשיאו של המשבר היו מוגזמות מדי. עם זאת, כלל ידוע הוא שהפסיכולוגיה שולטת בשוק, וכשהעדר מתחיל לשעוט קשה מאוד לעצור אותו.

מה הסנטימנט הנוכחי בשוק? כדי להבין אותו החלטנו לפנות למעצבי דעת הקהל הפיננסי, יועצי ההשקעות. גם הפעם ערך בית ההשקעות מיטב סקר sms בקרב יועצי השקעות נבחרים, בו הם נשאלו מה להערכתם תהיה רמת מדד המעו"ף בסוף 2009.

תשובות היועצים משקפות בהחלט את האופטימיות בשוק, ולפי היועצים המעו"ף עוד לא אמר את הילה האחרונה: 72.5% מהיועצים, רוב מכריע, העריכו כי המעו"ף יחצה את רמת ה-1,000 נקודות עד סוף השנה, וישלים עלייה של 50% מרמת השפל אליה הגיע בשיא המשבר, בנובמבר האחרון.

23.8% מהיועצים העריכו שהמדד יישאר באינטרוול בו הוא שוהה כעת, כלומר בין 940 ל-999 נקודות, ולא יפרוץ את רף ה-1,000 נקודות. מיעוט זעום בלבד של 3.7% מהיועצים העריכו שהשוק יבצע פניית פרסה נוספת ויירד מתחת לרמת 940 הנקודות עד סוף השנה.

האופטימיות של היועצים משקפת את הלך הרוח בציבור, שבא לידי ביטוי גם בגיוסים לקרנות הנאמנות המנייתיות, שבשיא המשבר ספגו פדיונות כבדים. בחודש יולי גייסו הקרנות הללו כ-420 מיליון שקל מהציבור, והן מהוות כיום כ-8% מתעשיית קרנות הנאמנות. אמנם בפברואר הן היו 13% מהתעשייה, אבל מדובר בעלייה מהשפל של דצמבר האחרון - 6% בלבד מהתעשייה. אחד ההסברים לגיוסים הללו הוא רצון המשקיעים לא להישאר מחוץ לשוק בעליות. כעת נראה כמה רחוק ייקח את המשקיעים הסנטימנט הפסיכולוגי.

[לאתר המעו"ף]