סיטי ולידר שוקי הון מפיצים עד 10% ממניות בזק

ההערכה: עד סוף השבוע יצליחו בעלי המניות להשלים המכירה ■ בעלי המניות חוששים מהאפשרות שכונס הנכסים של מניות גד זאבי, שמחזיק 17.6%, יקבל את האישור הסופי להפצת המניות ואז יהיה להם קשה לממש

בעלי המניות בחברת בזק הפיצו היום (ה') חבילת מניות של החברה בהיקף שנע בין 4.9% ל-10%. כדי לסבר את האוזן, כ-5% ממניות בזק שוות ערך ל-250 מיליון דולר. לצורך ההפצה בארה"ב נבחר סיטי בנק, ובארץ תפיץ את המניות לידר שוקי הון, והערכה היא שעד סוף השבוע יצליחו בעלי המניות להשלים מכירת המניות החברה.

כפי שנחשף ב"גלובס", בעלי המניות בבזק הכחישו לפני כחודש שבכוונתם למכור מניות בשוק ובסופו של דבר ניסו באמצעות בנק ההשקעות ג'י פי מורגן למכור את אותה החבילה וכשלו, כעת מנסים שוב באמצעות סיטי בנק.

סיטי בנק מציע את המניות במחיר שנע באזור 7.5 שקלים למניה כאשר מניית בזק נסחרה אתמול במחיר של 7.7 שקלים למניה.

הערכה היא שהפעם בעלי המניות נחושים למכור משום שהם חוששים מפני האפשרות שכונס הנכסים של מניות גד זאבי, שמחזיק 17.6% מהמניות, יקבל את האישור הסופי להפצת המניות ואז יוצף השוק במניית החברה ויהיה קשה להם לממש.

בעלי המניות בבזק מעוניינים למכור חבילת מניות לאחר שהגדילו את אחזקותיהם ב-10% לפני כשנה, בעקבות מימוש האופציה שקבלו בעת רכישת גרעין השליטה בחברה.