פסגות: "יש בשר לעליות נוספות במניית אלביט מערכות"

מעניקים המלצת 'קניה' במחיר יעד של 70 דולר ■ צופים לחברה רווח נקי של 1.15 דולר למניה, עליה של 55.5% לעומת הרבעון המקביל

האנליסטים בפסגות אופטימים לקראת פרסום דוחותיה הרבעוניים של אלביט מערכות ביום ד' הקרוב, וצופים כי למניית החברה "יש עוד בשר לעלות", זאת לאחר שהשלימה מתחילת השנה עליה של כ-46%.

בפסגות נותרים בהמלצת 'קניה' ונוקבים במחיר יעד של 70 דולר למניה, המבוסס על תחזיתם החיובית לדוחותיה של אלביט, הצופה כי הרווח הגולמי ברבעון השני של 2009 יעלה ב-8% ל-214.5 מיליון דולר, ובשורת הרווח הנקי תציג החברה 48.7 מיליון דולר, עלייה של 56% בהשוואה הרבעון המקביל.

"מאז הסלון האווירי ביוני סימן השאלה הינו האם יש בשר לעליות נוספות במניה. במקרה של אלביט, לדעתנו התשובה היא כן". מציינת האנליסטית טליה לויברג בסקירתה ומוסיפה כי הסביבה העסקית של אלביט ממשיכה לאותת על מגמה חיובית, זאת בהתייחס למנועי הצמיחה של החברה הנעוצים בתחומים בהם ניכרת עליה בביקושים גם מחוץ לשוק האמריקני.

בפסגות מאמינים כי לאלביט קיימת היכולת וההכרה הבינלאומית להתמודדות עם התחרות העולה בתחום. נזכיר כי ג'נרל דינמיקס, חברת ענק אמריקנית, המחפשת באופן תמידי אחר מקורות צמיחה, נכנסה למיזם חדש עם אלביט בתחום המלט"ים. האנליסיטים אופטימיים לגבי השפעות מהלך זה וסבורים כי ג'נרל תפעל למיקסום קשריה הפוליטיים בכדי לקדם את פעילות אלביט.

תמיכה נוספת לתחזית החיובית לאלביט מערכות, מוצאת האנליסטית בצבר ההזמנות של החברה, כאשר במהלך הרבעון השני דיווחה אלביט על 10 חוזים חדשים בהיקף של כ-450 מיליון דולר, וזאת בהתחשב בעובדה כי אלביט אינה מדווחת על כל חוזה חדש.

בבית ההשקעות לא מודאגים מהתנודתיות בשער החליפין ומההשפעה הנגזרת של תנודות אלו על שיעור הרווח הגולמי של אלביט, בהמשך לכך ציינו האנליסטים כי גם ברבעון השלישי תציג אלביט רווחיות דו ספרתית, זאת על אף החלשותו של הדולר בתחילת הרבעון השלישי של 2009. "יש לזכור כי גם תחת רמת שפל של 3.2 שקלים ברבעון השני ב-2008 הצליחה אלביט להציג רווחיות גולמית של 30%".