יוזמה: לאפשר לבחור את המרדים במסגרת הביטוחים המשלימים

הדבר צפוי לתרום לאגו של המרדימים - אבל בעיקר לכיס: מספיק שמרדים יעבוד פעם בשבוע באמצעות הסידור הזה, כדי להוסיף לו עשרת אלפים שקל לשכרו החודשי

האם המקצוע האפור ביותר בתחום הרפואה, לפחות למראית עין, יהיה בקרוב אטרקטיבי ומכניס כמו מקצועות הכירורגיה? סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, תומך באפשרות כי במסגרת הביטוחים המשלימים, כל מנותח יוכל לבחור את הרופא המרדים שלו - בדיוק כפי שהוא יכול לבחור כיום את המנתח. הדבר צפוי לתרום לאגו של המרדימים, אבל בעיקר לכיס: מספיק שמרדים יעבוד פעם בשבוע באמצעות הסידור הזה, כדי להוסיף לו עשרת אלפים שקל לשכרו החודשי.

בשורה חיובית

עבור ציבור המבוטחים זו יכולה להיות בשורה חיובית למדי, כמובן בתמורה להשתתפות עצמית של כמה אלפי שקלים, נוסף לאלה שצריך לשלם על בחירת המנתח. התמיכה העקרונית של ליצמן מנוגדת לזו של בכירים אחרים במשרדו, שחוששים מעלייה מיותרת בהוצאה הפרטית לבריאות, שזינקה ממילא בעשור האחרון.

"יותר ויותר אנשים מבינים היום את המשמעות של בחירת מרדים, אבל עד היום הם לא יכלו לעשות זאת", מסביר ל"גלובס" ד"ר עזריאל פרל, יו"ר איגוד המרדימים. "המשמעות הזו התחדדה לאחר מותה של הילדה נטע-לי בורוסקי", מוסיף פרל, כשהוא מתכוון למקרה הטרגי שבה רופאה מרדימה באסותא, ד"ר סווטלנה לופו-רוסו, נרדמה במהלך הניתוח של הילדה.

איגוד המרדימים פתח לאחרונה בקמפיין של ממש המלווה במשרד ליחסי ציבור, כדי לרומם את מעמד המקצוע. סטודנטים לרפואה מעדיפים להיות מנתחים פלסטיים ולמעשה כמעט כל דבר אחר, על פני מרדימים, וכך נוצר לו מחסור הולך וגדל במרדימים.

עד כדי כך המחסור הזה חריף, שמנכ"ל משרד הבריאות החליט להביא מספר מרדימים מגיאורגיה. "האבסורד הוא שאם גבר בן 80 צריך לעבור ניתוח הרנייה, למנתח מדובר בהליך פשוט, אבל למרדים מדובר בפעולה מורכבת. הציבור לא מבין את זה", טוען פרל. באיגוד המרדימים, אגב, לא מסתירים את העובדה שהיוקרה בהחלט יכולה להגיע באמצעות הכסף: "למרדימים יש בעיית השתכרות וזו אחת הבעיות הגדולות של המקצוע", אומר פרל.

כיום ניתן לבחור מרדים רק באמצעות חלק מחברות הביטוח הפרטיות: מנורה, כלל, מגדל ואיילון. חברת הראל לא מאפשרת את השירות מזה כעשר שנים, ואילו לטענת פרל בחברת "הפניקס" צריך ללחוץ כדי לזכות באפשרות הבחירה.