בזכות גוגל: הכנסות שיא לאינקרדימייל ברבעון השני

המניה נסקה ב-293% מתחילת השנה

לפני כחודשיים וחצי, כשראיינו את עופר אדלר, מנכ"ל אינקרדימייל, לא חשש האחרון לציין כי החברה "נהיית יותר ויותר דומה לגוגל ויאהו". ובכן, רבעון שלם כמעט עבר מאז הראיון, אינקרדימייל עדיין רחוקה מרחק שנות אור משתי הענקיות האמריקניות אך שיתוף הפעולה של החברה עם גוגל ממשיך להוביל אותה בדרך הנכונה, ולראיה תוצאותיה לרבעון השני ונסיקת המניה.

אינקרדימייל, שפיתחה תוכנות חינמיות למשתמשי דואר אלקטרוני, הצטרפה לתוכנית AdSense של גוגל. הכנסותיה נסקו, והפרסום מבוסס חיפוש הפך לתורם העיקרי של הכנסותיה.

החברה, שנסחרת בנאסד"ק, סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 6.7 מיליון דולר, צמיחה של 29% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 2.4 מיליון דולר, שכן ההכנסות מפרסום מבוסס חיפוש יותר רווחיות מההכנסות ממכירת תוכנות או שירותי פרימיום.

דו"חות החברה גרמו למניית אינקרדימייל לנסוק ב-293% מתחילת השנה, ולהשלים עלייה שבועית של 28% למחיר שיא שנתי של 8.58 דולר (נכון ליום שישי האחרון) - הרחוק רק 9% מהשיא מלפני כשנתיים. החברה נסחרת לפי שווי של 79 מיליון דולר, הרבה מעל שווי קופת המזומנים לפיה נסחרה בשפל.

ועכשיו לפרטי שיחת הוועידה. ראשית, כשנשאל אדלר האם פיתוח הדור הבא של מוצרי החברה ישפיע משמעותית על רמת הוצאות המו"פ, ענה, "לא. אנו מרוצים מהרמה הנוכחית, ומיכולות הפיתוח הנוכחיות שלנו". השאלה הבאה תהתה האם החברה תתרכז רק בהכנסות מפרסום מבוסס חיפוש ובשדרוג המוצרים הקיימים. "מדוב בשילוב של השניים", השיב אדלר. "אנו מאמינים שיש מקום נרחב לצמיחה במוצרי אינקרדימייל ובפיתרון HiYo, אך יש לנו המון רעיונות לפיתוחים חדשים".

עם זאת, הודה אדלר כי המקום בו צריכה החברה להשתפר הוא שיעור השימור של לקוחותיה. לדבריו. רק 18% עד 20% ממשתמשי אינקרדימייל נותרים משתמשים אחרי שנה. "אנשים נוטים לנסות תוכנות ולהיפרד מהן אחרי יום או יומיים, כך גם ברוב החברות שמעניקות תוכנות חינמיות. אנו משתדלים להפוך את ההסתגלות לקלה יותר".

לפני כשלושה שבועות העלתה החברה את תחזיותיה השנתיות, וציינה כי ההכנסות השנה יעמדו על מינימום 26 מיליון דולר ואילו הרווח התפעולי יעמוד על מינימום 9 מיליון דולר.

לגבי הרבעון השלישי, בהודעה ציין אדלר כי "למרות שעונתית מדובר ברבעון חלש, אנו מצפים כי הרבעון הרביעי יותר מיתקן את ההשפעה השלילית של עונתיות הרבעון השלישי. אנו מאמינים כי ההשקה של Incredimail 2 ברבעון השלישי, ויוזמות נוספות, יסייעו לנו לשבור שוב שיא הכנסות ברבעון הרביעי". *