גילת עברה להפסד רבעוני אך משדרת אופטימיות להמשך השנה

החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח, צמצמה את התזרים השלילי מפעילות שוטפת וקיצצה את הוצאות המו"פ

ברוח עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השני, גם גילת לוויינים משדרת אופטימיות זהירה באשר למחצית השנייה של השנה, לאחר שעברה להפסד ברבעון השני אם כי הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים.

תחילה לתוצאות הלא מחמיאות ברבעון השני: הכנסות החברה ירדו ב-15% ל-56 מיליון דולר והיא עברה להפסד של 1.2 מיליון דולר, או 3 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 1.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. עם זאת, תוצאותיה של החברה היו טובות יותר מהתחזיות המוקדמות בוול סטריט, שכן לפי הקונצנזוס החברה הייתה אמורה להציג הפסד של 6 סנט למניה לצד הכנסות של 53.3 מיליון דולר בלבד.

גילת מפתחת ומשווקת תחנות לוויין זעירות (VSATs) שמיועדות לתקשורת, ומספקת במקביל שירותים נלווים. כמו כל חברה כמעט, גם גילת נפגעה מהמשבר העולמי, אך לאחרונה ניכרים ניצני התאוששות והמנכ"ל עמירם לווינברג רומז כי ייתכן והחברה הגיעה כבר לנקודת המפנה.

"התוצאות שלנו ברבעון השני היו נמוכות מאלו של הרבעון המקביל אשתקד, אך זה היה צפוי בגלל המשבר הכלכלי העולמי והתאמנו את ההוצאות שלנו בהתאם", אומר לווינברג.

בנוסף להבסת תחזיות האנליסטים, ישנן נקודות חיוביות נוספות בדו"ח של גילת, כגון מלאי החברה שירד ב-23% ל-15.9 מיליון דולר או ההוצאות המו"פ שירדו ב-18% ל-3.1 מיליון דולר. החברה גם צמצמה את התזרים השלילי שלה מפעילות שוטפת ל-991 אלף דולר (לעומת תזרים מזומנים שלילי של 13.8 מיליון דולר ברבעון המקביל). מצד שני, הרווח הגולמי ירד ב-19% ל-17 מיליון דולר, שיעור הרווחיות הגולמית ירד ל-30% ברבעון השני מ-32% ברבעון המקביל.

"אנו רואים יותר עסקאות באזורים מסוימים בעולם, מה שגורם לנו להיות אופטימיים באשר למחצית השנייה של השנה", מסכם לווינברג.