טבע החלה במכירת גרסה גנרית של זריקות לטיפול כימותרפי

זאת לאחר שה-FDA אישר את המוצר ■ טבע החלה למכור את הגרסה לאלוקסטין של סאנופי אוונטיס לטיפול בחולי סרטן המעי הגס במינונים של 50 ו-100 מ"ג ■ מכירות התרופה בארה"ב ב-2008 1.3 מיליארד ד'

טבע מתחילה להשיק תרופה שנמכרת בארה"ב בהיקף שנתי של 1.3 מיליארד דולר. ה-Oxaliplatin, גרסה גנרית לתרופת ה-Eloxatin של סאנופי-אבנטיס, ניתנת בהזרקה ומיועדת לטיפול כימותרפי לחולי סרטן המעי הגס.

השקת התרופה מתבצעת בעקבות אישור שקיבלה טבע מה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקני, לאחר שבסוף יוני פסק בית משפט בארה"ב כי טבע אינה מפרה את הפטנט של סאנופי-אבנטיס. הצעד השני והמכריע היה קבלת אישור ה-FDA, וכאמור זה התקבל, וטבע הודיעה אתמול על תחילת השיווק.

טבע היא לא היחידה שקיבלה את האישור, כך שהיא גם לא תשווק אותה בבלעדיות. חברת Hospira דיווחה גם היא על קבלת האישור ותחילת השיווק.

ממשיכה לרדת מהמינוף

עוד עניין שקשור לטבע הוא המשך הקטנת החוב שלה. ברבעון השני טבע החזירה 770 מיליון דולר שנלקחו כהלוואת גישור מהבנקים הפועלים ולאומי למימון רכישת באר. טבע ציינה אז שעוד כ-600 מיליון דולר ייפרעו במהלך הרבעון השלישי, ואלה אכן נפרעו. עם ירידת המינוף הפיננסי שלה, ההערכה היא שטבע מוכנה לבצע רכישה נוספת.

טבע, המנוהלת על-ידי שלמה ינאי, נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי של 45 מיליארד דולר. בראיון ל"גלובס" לפני כשבועיים אמר ינאי, כי "זה לא נכון להסתכל כאילו החזרנו חובות ועכשיו נעשה רכישה. אנחנו לא עושים רכישה כי יש לנו כסף, אלא כשהיא טובה".