שלוש קרנות חדשות מבית הראל-פיא בשיתוף AlphaBeta

הקרנות החדשות יצטרפו ל-74 הקרנות של הראל פיא, המנהלות נכסים בהיקף של כ-13.3 מיליארד שקל

קרנות הראל פיא, בניהול סמי בבקוב, ישיקו שלוש קרנות נאמנות מנייתיות חדשות בשיתוף עם AlphaBeta: הראל AlphaBeta ת"א 100 VALUE, הראל AlphaBeta מניות VALUE, הראל AlphaBeta מניות פונדמנטלי.

דמי הניהול בקרנות יעמדו על 1.6%, נמוכים יחסית לדמי הניהול בקרנות מנייתיות.

AlphaBeta נוסדה על ידי קובי שמר, ממקימי בית ההשקעות אנליסט, שמכר את חלקו בה ב-2002. הקרנות החדשות יצטרפו ל-74 הקרנות של הראל פיא, המנהלות נכסים בהיקף של כ-13.3 מיליארד שקל.

הקרנות יתפקדו כמו קרנות מחקות, אך לא יוגדרו ככאלה, ויעקבו אחרי המדדים שפותחו על ידי AlphaBeta. מדדים אלה, כוללים חברות הנבחנות לא רק על פי גודל, כפי שנעשה במדדים המסורתיים, אלא גם על פי סגנון ההשקעה. כך למשל, כל מניה הנסחרת בבורסת ת"א משויכת לאחד ממדדי הגודל והסגנון על פי גודלה, וכן על פי סגנון ההשקעה שלה - מניות ערך (Value) או מניות צמיחה (Growth).

קבוצת הערך כוללת מניות הנסחרות במחירים נמוכים ביחס לנתוניהן הפיננסיים, ובקבוצת הצמיחה מניות הנסחרות במחירים גבוהים יחסית לנתוניהן הפיננסיים. לפי AlphaBeta, מניות ערך מניבות תשואות יתר על פני מניות צמיחה ומדדי המניות הכלליים. הקרן השלישית, תעקוב אחרי אינדקסים פונדמנטליים, שכוללים מניות לפי נתוניהן הכספיים ולא לפי שווי השוק שלהן.