רווחי BHP ביליטון ירדו ב-30% ל-10.72 מיליארד דולר

זאת לעומת 15.4 מיליארד דולר, בשנה הפיסקלית הקודמת ■ אנליסטים חזו רווח נמוך יותר של 10.2 מיליארד דולר ■ BHP ביליטון חילקה דיבידנד של 41 סנט למניה

ענקית הכרייה הבריטית-אוסטרלית, BHP ביליטון , פרסמה את דו"חות השנה הפיסקלית שהסתיימה ביוני. מהדו"חות עולה כי רווחי החברה נפלו ב-30% ל-10.72 מיליארד דולר לעומת 15.4 מיליארד דולר, בשנה שעברה. אנליסטים חזו רווח נמוך יותר של 10.2 מיליארד דולר.

החברה חילקה דיבידנד של 41 סנט למניה, אך שידרגה את תחזית חלוקת הדבידנדים בשנה הבאה ב-17%.

החברה שידרגה את תחזית הרווחים הודות להתאוששותם המוקדמת של השווקים המתעוררים ובראשם סין והודו. BHP ביליטון ציינה כי הביקוש מצידה של סין לחומרי גלם חזק במיוחד, וצפוי לשקף את הביקושים האמיתיים.

כמו כן, ענקית הכרייה העריכה כי ישנם סימנים לעלייה בביקושים מצידן של מדינות מפותחות ובראשן ארה"ב, מדינות אירופה ויפן. החברה מסרה כי מחיר הנחושת עמד על 1.92 דולר לליברה.

עוד בזירת הסחורות: בית משפט סיני הגיש תביעה כנגד ארבעה עובדי ענקית הכרייה הבריטית-אוסטרלית ריו טינטו בחשד לריגול תעשייתי ומתן שוחד. כך לפי דיווחים של סוכנות הידיעות הסינית, שינקואה. חקירה מקדימה הצליחה להראות כי ארבעת החשודים, סטרן הו, ליאו קליקוי, גה מינקוויאנג ו-ואנג יונג, השיגו סודות של תעשיית הברזל והפלדה של סין באמצעים לא כשרים.