הסדר חוב חדש לאסים: מחזיקי האג"ח ימנו משקיף מטעמם

אסים של עדי קייזמן לא תוכל למכור נכסים במחיר הנמוך מ-70% משווים בספרים ■ בסוף החודש יאשרו המשקיעים את ההסדר החדש

אחרי עליות ומורדות רבים הצליחו מחזיקי האג"ח של אסים ובעל השליטה בחברת הנדל"ן עדי קייזמן להגיע להסדר חוב שיובא לאישור בסוף החודש. מחזיקי האג"ח ימנו משקיף מטעמם בחברה שיקבל סמכויות של מבקר פנים ובנוסף החברה לא תוכל למכור נכסים במחיר הנמוך מ-70% משווים הרשום בספרים.

עיקרי ההסדר הם דחיית תשלום של 20% מקרן אג"ח א' שהייתה מיועדת לתשלום בחודש מאי האחרון והקרן שאמורה להיות משולמת במאי 2010. התשלומים יתפרסו על פני 6 תשלומים שנתיים שווים ישולמו בכל חודש נובמבר משנת 2010 ועד לשנת 2015. בתמורה לדחיית התשלומים יפוצו המשקיעים בריבית משוקללת של 9.7%.

בנוסף יקבלו המשקיעים בטוחות נוספות של נכסי נדל"ן, יופקדו כספים בחשבון הנאמן, תוטל מגבלה על חלוקת דיבידנד וכן מגבלה על מכירת השליטה בחברה ללא אישור של מחזיקי האג"ח. בתגובה לפרסום ההסדר אמש עלתה הבוקר אג"ח א' של אסים.

עו"ד אופיר נאור, שייצג את מחזיקי האג"ח, אמר היום ל"גלובס": "לאחר מו"מ ממושך הגענו להסדר משביע רצון עם החברה ובעל השליטה במסגרתו מחוזקים בצורה משמעותית הביטחונות של מחזיקי האג"ח ובנוסף בנינו מנגנונים להגן עליהם בנוגע לאפשרות של מכירת הנכסים או מכירת השליטה בחברה. המשקיף יוכל לשמש עיניים ואוזניים עבורם".