בסיטי מסמנים את הרכישה הבאה של טבע: שייר

האנליסטים של סיטי מציינים שטבע תגדיל את דריסת הרגל בתחום התרופות להפרעות קשב (ADHD) ■ לדבריהם, אם טבע תרכוש את שייר עוד השנה היא תפגע בשורת הרווח ב-3 סנט למניה, אך תתרום 11 סנט למניה ב-2011

מאיפה תגיע הרכישה הבאה של טבע ? האנליסטים של סיטי מסמנים את חברת Shire האנגלית-אמריקנית כיעד הבא. זאת לא הפעם הראשונה ששמה של שייר נקשר לטבע, אך האנליסטים ג'ון בוריס, פיטר ורדולט, מורטן מארוט וטימות'י צ'ו הולכים צעד נוסף ומספקים תחזית לתוצאות המשותפות של טבע ושייר.

לדבריהם, אם טבע תרכוש את שייר עוד השנה היא תפגע בשורת הרווח ב-2010 ב-3 סנט למניה, אך תתרום 11 סנט למניה ב-2011, תרומה שתגדל מדי שנה עד ל-50 סנט למניה ב-2014. הם מציינים שההיגיון ברכישה כזאת הוא הגדלת חלק המוצרים הממותגים בהכנסות מ-25% ל-36%, עובדה שתגדיל את שיעורי הרווחיות והגדלת הרווח, ובמקביל תסייע בהפחתת התלות בקופקסון. האנליסטים מציינים שטבע תגדיל את דריסת הרגל בתחום התרופות להפרעות קשב (ADHD). לאחרונה השיקה טבע גרסה גנרית ל-Adderall, תרופה לטיפול ב-ADHD שמיוצרת במקור על ידי שייר.

האנליסטים מעריכים רכישה דומה לשל באר, בה טבע תשלם פרמיה של 40% בחלוקה של 60% מזומן ו-40% מניות. שווייה של שייר הוא 5.7 מיליארד ליש"ט (כ-9.4 מיליארד דולר). בקופת טבע יש כ-2 מיליארד דולר ובסיטי מעריכים שהיא תנפיק אג"ח להמרה למימון הרכישה. שייר מעסיקה כ-3,800 עובדים וב-2008 הכנסותיה רווחיה היו 156 מיליון דולר על הכנסות של כ-3 מיליארד דולר.