מדד המחירים לצרכן עלה ב-1.1% בחודש יולי; סעיף הדיור הפתיע עם עלייה של 0.4% בלבד

התחזיות המוקדמות צפו עלייה של כ-2% בסעיף הדיור ■ האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים הסתכמה ב-3.5% ■ סעיף תעריפי המים זינק ב-26.7% בעקבות היטל הבצורת ■ מחירי המכוניות התייקרו גם כן בשל המיסוי הירוק ■ לא צפויים שינויים במדיניות המוניטרית של בנק ישראל

מדד המחירים לצרכן לחודש יולי עלה ב-1.1% בדומה לתחזיות המוקדמות. כך מדווחת היום (שישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בעקבות כך, עומדת האינפלציה מתחילת השנה על 3.2% וב-12 החודשים האחרונים שהסתיימו ביולי על 3.5% מעל יעד יציבות המחירים שקבעה הממשלה (בין 1% ל-3%).

הסעיף שתרם הכי הרבה לעליית המדד היה תעריפי המים, שעלה ב-26.7% וזאת בעקבות היטל הבצורת עליו החליטה ממשלת ישראל במסגרת תקציב המדינה לשנים 2009-2010.

סעיף הבראה ונופש זינק ב-11.3% וגם תרם תרומה משמעותית לעליית המדד. עוד התייקרו: דלק ושמנים לרכב (3.4%) וירקות טריים (8.4%). בנוסף, התייקרו מחירי המכוניות וזאת בעקבות המיסוי הירוק שנכנס לתוק באוגוסט. בניגוד לתחזיות, סעיף הדיור עלה ב-0.4% בלבד לעומת צפי לעלייה של כ-2%.

מנגד, הוזלו משמעותית מחירי ביטוחי הרכב וכמו כן מחירי הריהוט וסעיף הנעלה והלבשה (5%-) וזאת בעקבות המבצעים לקולקציית הקיץ.

המדד בחודש יולי לא הפתיע, לעומת התחזיות שדיברו על הפתעות כלפי מעלה, ולכן לא צפויים שינויים במדיניות הריבית של בנק ישראל.