סלקום מסכמת את הרבעון השני עם זינוק של 15% ברווח הנקי

סך ההכנסות עלה ב-0.5% לכ-1.6 מיליארד שקל ■ החברה רשמה עלייה של 2.9% ב-EBITDA, שהסתכם ב-637 מיליון שקל ברבעון השני של 2009 ■ תחלק דיבידנד של 3.05 שקלים למניה

חברת הסלולר הגדולה בישראל, סלקום , בניהולו של עמוס שפירא, פירסמה הבוקר (ב') את תוצאות הרבעון השני של 2009.

בשורת ההכנסות משירותים רשמה החברה עלייה של 0.7% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-1.42 מיליארד שקל. סך ההכנסות הסתכם ב-1.608 מיליארד שקל, עלייה של 0.5%.

ה-EBITDA, (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות), עלה ברבעון השני ב-2.9% ל-637 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA עלה ל-39.6% לעומת 38.7% לעומת התקופה המקבילה. בשורה התחתונה, רשמה החברה זינוק של 15% ל-277 מיליון שקל.

החברה תחלק דיבידנד של 3.05 שקל למניה כשיום האקס נקבע ל-31 באוגוסט ויום התשלום נקבע ל-14 בספטמבר. הדיבידנד הכולל שתחלק החברה עומד על דיבידנד של 300 מיליון שקל.

החברה רשמה עלייה במספר המנויים של 3.6% לעומת הרבעון המקביל. ברבעון השני הסתכמו מספר לקוחות החברה ב-3.228 מיליון לקוחות. נתח השוק של החברה גדל ברבעון השני ל-34.7% לעומת 34.5% ברבעון המקביל.

בשורת ההכנסה ללקוח (ARPU) רשמה החברה ירידה של 3.5% ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל להכנסה של 143.7 שקל בממוצע ללקוח של החברה. ברבעון השני של 2009 מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי (MOU) ירד ב-0.4% ל-330.4 דקות למנוי.

בשורת ההכנסות משירותי תוכן רשמה החברה עלייה של 30.6% לעומת הרבעון המקביל להכנסות שהסתכמו ברבעון השני ב-209 מיליון שקל. במכירת מכשירים ואביזרים רשמה החברה ירידה של 1.1% לעומת הרבעון המקביל להכנסות שהסכתמו ב-188 מיליון שקל.

להוציא גורמים חד פעמיים, רשמה החברה עלייה של 6.5% ברווח התפעולי שהסתכם ברבעון השני ב-444 מיליון שקל. מכאן נגזר שיעור רווח תפעולי של 31.2%.

בהתייחסו לתוצאות החברה אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום: "ברבעון זה, הוסיפה סלקום לחזק את מעמדה בשוק, והמשיכה להציג צמיחה בהכנסות, ברווח התפעולי, ברווח הנקי ובתזרים המזומנים, תוך גידול ושיפור עקביים במצבת המנויים שלה".

שפירא הוסיף כי "תוצאות אלה ראויות במיוחד לציון לאור פעילותה של החברה בסביבה תחרותית מאתגרת, רגולציה חזקה וסביבה מקרו-כלכלית לא יציבה שהשפיעה בעיקר על ההכנסות משירותי נדידה, בשל התיירות הנכנסת והיוצאת שהמשיכה להיפגע. השפעה זו של הירידה בהכנסות משירותי נדידה קוזזה במלואה על ידי הצמיחה המהירה בשירותי התוכן והערך המוסף, שעלו ביותר מ-30% ברבעון זה".

"בתחום שירותי התקשורת הקווית אנו ממשיכים להציג צמיחה משמעותית כמעט ללא תוספת לעלויות החברה וזאת בשל הסינרגיה הקיימת לליבת העסקים שלנו. בנוסף, צעדי ההתייעלות שלנו שנמשכו גם ברבעון זה, איפשרו לנו להפחית את ההוצאות התפעוליות, כמו גם את שיעור הוצאות אלה מסך ההכנסות, דבר שאיפשר לנו להציג צמיחה הן ברווח התפעולי וברווח הנקי והן בתזרים המזומנים", סיכם שפירא.