הנפט איבד 1.1% וננעל על 66.75 דולר לחבית

מוקדם יותר הנפט צנח לשפל יומי של 65.23 ד' לחבית - המחיר תיקן מעט לאחר פרסום נתון מעודד משוק הנדל"ן בארה"ב ■ אנליסטים מעריכים כי הגידול המתמשך במלאים, יפחית את השפעת הסערות על מחירי הנפט

לאחר שירד ב- 4.3% ביום שישי, הנפט הגולמי המשיך היום לאבד גובה והתקרב לרף 65 הדולר לחבית, במקביל לירידות בשווקים הפיננסים ברחבי הגלובוס, ועל רקע עלייה בדולר, שפועל ביחס הפוך למסחר בזהב השחור, עלייה שדחפה סוחרים למכור נפט וסחורות.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בחודש ספטמבר ננעלו בירידה של 76 סנט, או 1.12% ל-66.75 דולר לחבית בבורסת הסחורות בניו-יורק. מוקדם יותר הנפט צנח בשיעור חד יותר ונגע בשפל יומי של 65.23 דולר לחבית.

מחיר הזהב השחור תיקן מעט לאחר פרסום נתון מעודד משוק הנדל"ן בארה"ב, שהראה כי האופטימיות בקרב בוני הבתים בארה"ב עלתה בחודש אוגוסט מעל לכל רמה שנרשמה בשנה האחרונה. מדד ה-NAHB - מדד איגוד הבנאים הלאומי בארה"ב לחודש אוגוסט, שפורסם ב-20:00 שעוננו, עלה בחודש אוגוסט ל-18 נקודות, הרמה הגבוהה ביותר מאז יוני 2008. המדד רשם עלייה ב-5 מתוך 7 החודשים האחרונים מאז השפל שנרשם בינואר השנה.

"השוק חלש במיוחד, כשהוא ממשיך את המגמה השלילית של יום שישי, ובמקביל לירידות בשווקים הפיננסים ולאור ירידה נמשכת בביקושים לנפט ומוצריו", אומר כריסטופר בלו, מבית ההשקעות Bach קומודוטיז.

"הרע מכל אולי מאחורינו, אך בשביל מרבית המדינות, וארה"ב בראשן, היציאה מהמשבר תהיה הדרגתית מאד", אמר ויקטור שאם, מחברת הייעוץ בתחום האנרגיה, Purvib & Gertz בסינגפור.

נציין כי על אף שעונת ההוריקנים הגיעה לאוקינוס האטלנטי, אנליסטים מעריכים כי הגידול המתמשך במלאים, יפחית את השפעת הסערות על מחירי הנפט. סופת ההוריקן קלודט עברה היום (ב') לצד חופי ארה"ב והמפרץ של מקסיקו, ועקפה את אסדות הנפט הגדולות ביותר של ארה"ב.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בספטמבר ירד ב-1.1% ל-66.75 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק