קבוצה ישראלית מציעה למכירה 1,180 דונם בפנמה

חלקות בגודל החל מדונם ועד 75 דונם, במחיר של 50 אלף דולר ועד 2 מיליון דולר, כשבחלקה הגדולה ניתן להקים כ-300 יח"ד; החלקות מיועדות להקמת קונדומיניונים של 2-3 קומות ומיועדות בעיקר לתיירים

קבוצת צעירים ישראלים מציעה למכירה שטחים נרחבים להשקעה באזור חצי האי אסוארו (Azuero) בפנמה. החברה, הנקראת ESE גרופ, עוסקת בפרויקטים נדל"ניים בפנמה באזורים בעלי פוטנציאל של תשואה גבוהה. השטח אתו משווקת החברה כיום נמצא ליד העיירה Canas בדרום חצי האי המצוי במרכז המדינה, על חוף האוקיינוס השקט.

"בעוד המחירים בפנמה סיטי כבר קפצו בשנים האחרונות", אומר אלעד אסיאג, אחד מבעלי החברה (יחד עם שחר תמיר), "כעת צפוי להתפתח גם אזור צ'יטרה (Chitre) עד קמבוטל (Cambutel) בחצי האי. באזור יש עיירות קטנות של אלף איש או ערים של 20-30 אלף איש, אבל נפתחים סופרמרקטים, בתי מלון יוקרתיים ושדה תעופה בינלאומי, ויש כבר לא מעט בניינים חדשים".

ESE רכשה נתח קרקע של 1,150 דונם (מתוך מתחם כולל של 5,000 דונם בבעלות אמריקאית וישראלית) לפני פחות משנה תמורת 3 מיליון דולר, כאשר המחירים נעו בין 2,000-3,000 דולר לדונם. היום, לפי אסיאג, המחירים באזור הם סביב 10-20 אלף דולר לדונם, בקרקע הממוקמת ליד חופי גלישה ודגה טובים.

הפרויקט הנקרא Canas del sol (www.canasdelsolpanama.com) וממוקם כקילומטר מהחוף, כולל 150 חלקות בגודל החל מדונם ועד 75 דונם (כשבחלקה הגדולה ניתן להקים כ-300 יח"ד). החלקות מיועדות להקמת קונדומיניונים של 2-3 קומות ומיועדות בעיקר לתיירים. אסיאג מציע חלקות החל מ-50 אלף דולר (2-3 דונם) ועד 1-2 מיליון דולר. החברה תפתח את הקרקעות ותדאג לתשתיות ולתוכניות ואישורים. הקרקע מוצעת להשקעה, לבניית בתים או לפיתוח.

עו"ד יעל מנדלוביץ, ממשרד עו"ד לנגה-מנדלוביץ המלווה את הפרויקט, אומרת כי "הפרויקט מיועד לאנשים אשר מאסו, בחלוף יותר משנה מתחילת המשבר, לשבת על הגדר והחליטו להשקיע את כספם בפנמה כפרויקט שנתוניו ומאפייניו נראים מבטיחים, וכמותם נהגו אמריקאים וצרפתים רבים אשר ראו בחופי פנמה מקום מבטחים לכספם".