נוחי דנקנר פירסם הצעת רכש ל-5.06% ממכתשים אגן ב-356.4 מיליון שקל

על המדף: 22 מיליון מניות, במחיר של 16.2 שקל למניה, נמוך ב-10.7% ממחיר הסגירה של מניית מכתשים במסחר בבורסה בת"א היום ■ הערכות: כור רוצה להגדיל אחזקתה במכתשים אגן מעל ל-45%

קונצרן כור , מקבוצת IDB של נוחי דנקנר הגיש היום (ב') הצעת רכש ל-22 מיליון מניות מכתשים אגן , המהוות כ-5.06% מהון המניות של החברה, במחיר של 16.2 שקל למניה, נמוך ב-10.7% ממחיר הסגירה של מניית מכתשים במסחר בבורסה בת"א היום, או במחיר כולל של 356.4 מיליון שקל.

נכון להיום, כור מחזיקה ב-180.4 מיליון מניות מכתשים אגן, המהוות כ-41.5% מהון המניות של החברה. עפ"י הערכות, החברה רוצה להגדיל אחזקתה במכתשים אגן למעל ל-45%, ולכן הצעת הרכש המיוחדת במחיר האמור. המועד האחרון להיענות או דחייה של הצעת הרכש הינו ב-10 בספטמבר - ייתכן שבחברה מעריכים כי עד אז מחיר ההצעה יהיה גבוה ממחיר מניה של מכתשים אגן בשוק.

בד"כ, הצעות רכש ניתנות במחירים הגבוהים ממחיר המניה בבורסה, אך ככל הנראה ועפ"י הערכות בשוק, החברה חוששות מירידות שערים בבורסה בת"א בטווח הזמן הקרוב, ומעדיפה "לסגור" את מחיר המניה על הסכום הנוכחי לשבועות הקרובים.

הצעת הרכש מופנית לכל בעלי המניות. ההתחייבות של כור לרכוש מניות בהצעת הרכש, מותנית בהיענות של הניצעים המחזיקים בכ-5% ממניות החברה. חברת דיסקונט השקעות , גם היא מקבוצת IDB ומחזיקה במניות מכתשים אגן, הודיעה כי לא תיענה להצעת הרכש.