קבלת פנים חמה לדי-פארם: פתחה את המסחר בעלייה של 22%

זאת לאחר שבהנפקה היו ביקושי יתר והיא נסגרה בפרמיה של 11% על המחיר שתוכנן ■ החברה גייסה גייסה 77 מיליון שקל בהנפקה ובהנפקת זכויות

לא בטוח שמההנפקה של חברת די פארם ניתן ללמוד שמשקיעי שוק ההון הישראלי מוכנים לנגוס גם בחברות עם מרכיב סיכון, למרות המשבר שעדיין מתחולל סביב ולמרות הירידות במניות שחלו ביומיים האחרונים. ובכל זאת, זהו סימן חיובי לחברות החלום מלאות הסיכון.

די-פארם, המפתחת תרופה לשבץ, החלה להיסחר היום בעליות של 22% לעומת מחיר חבילת המניות והאופציות בהנפקה. זאת, לאחר שבהנפקה היו גם כן ביקושי יתר גבוהים, והיא נסגרה בפרמיה של 11% על המחיר שביקשה החברה בתחילה.

די-פארם היא ההנפקה הראשונה בבורסה באחד העם מאז פרוץ המשבר. את ההנפקה הובילה חברת כלל חיתום יחד עם רוסריו קפיטל ומיטב חיתום. משיחות עם החתמים עולה, כי מספר רב של חברות, בין היתר בתחום הביומד אבל גם בתחומים אחרים, ממתינות להנפקה, אבל התיאבון להן לא נראה כרגע גבוה.

די פארם, יש לציין, עומדת לפני ניסוי קליני רב-מרכזי, שיכול לקבוע את עתידה, כאשר ההמתנה לתוצאות הביניים תארך כשנה וחצי. ההסבר להצלחת מהלך ההנפקה למרות שדי-פארם היא חברת ביומד עתירת סיכון, הוא המחיר בו נערכה ההנפקה.

כך, למרות הסיכון, השווי ההתחלתי של 30 מיליון דולר לפני הכסף, נתפס על-ידי השוק כאטרקטיבי ביחס למחירים בהן נסחרות חברות אחרות בשלבי ניסויים דומים בבורסות בעולם.

שווי יורד

בעבר בוצעו מספר הערכות שווי לדי-פארם, במסגרת דו"חות של בעלת השליטה בה, כת"ב, בהן היא הוערכה במארס 2007 ב-237 מיליון דולר, שנה מאוחר יותר ב-139 מיליון דולר, וביוני 2008 ב-93 מיליון דולר.

די-פארם גייסה 20 מיליון שקל בהנפקה, כאשר לפני-כן השלימה גיוס של 57 מיליון שקל בהנפקת זכויות, שנערכה במחיר המינימום שבו הוצעה החבילה לציבור, כלומר, בסופו של דבר בתנאים טובים יותר.

להערכת החברה, המזומן שנכנס לקופתה בעקבות הגיוס, יספיק לה להגיע לפחות עד שלב תוצאות הביניים של הניסויים.

בעקבות הנפקת הזכויות, כת"ב, בניהולו של ראובן קרופיק, הגדילה את אחזקותיה בחברה והיא מחזיקה כעת ב-46% ממנה. מניית כת"ב עלתה היום ב-1.8%.

התרופה הקיימת: מסוכנת

בינואר 2007 פורסמו תוצאות השלב השני (IIB) של הניסויים במוצר של די-פארם לשבץ. על-פי התוצאות הללו, המוצר הביא להבראה מלאה אצל מספר כמעט כפול של חולים בקבוצת הניסוי לעומת קבוצת הביקורת, בתת הפלח של הלוקים בשבץ בינוני עד קשה. לעומת-זאת, בקבוצה שלקתה בשבץ קל, לא נרשם הבדל משמעותי.

כיום קיימת בשוק רק תרופה אחת לטיפול בשבץ הנגרם מחסימת עורק (איסכמי), שנחשבת למסוכנת משום שהיא עלולה לגרום לדילול מוגזם של הדם ולשבץ מסיבה זו. התרופה של די-פארם אמורה לפעול במנגנון אחר, של הגנה על התאים מהנזק שגורם השבץ.