הכנסת מאיימת בתביעת דיבה נגד העיתונאי רון קופמן

במכתב למועצת העיתונות והרשות השנייה כתב יו"ר הכנסת ראובן ריבלין כי "הכנסת לא תישאר אדישה נוכח השתלחות נטולת רסן שכזו" ■ קופמן, בתוכניתו ברדיו תל-אביב, קרא בשידור לנבחרי הציבור "דרעק" ו"חלאות"

יושב ראש הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, נפגע מהתבטאויותיו של רון קופמן ברדיו תל-אביב על כנסת ישראל.

לפני 10 ימים, בתוכנית "צהריים בשניים" ברדיו תל-אביב, באייטם על משחק של חברי הכנסת נגד נבחרת הפרלמנט של דרום קוריאה, קרא קופמן לנבחרי הציבור "דרעק", "חלאות" ו"אגם של חרא".

במכתב ליו"ר מועצת העיתונות, דליה דורנר, ולמנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, כתב ריבלין: "כאזרח וכיושב ראש כנסת ישראל, נמלאתי חלחלה וסלידה למשמע התבטאויותיו המכוערות של העיתונאי רון קופמן כלפי מוסד הכנסת וחברי הכנסת, אשר חצו בחומרתן את סף גסות הרוח וגובלות בהסתה של ממש".

"יש להציב נורמות ברורות של אתיקה ותרבות שיח. הזכות לבטא דעות חריגות ואף לא אהודות בפומבי אינה מתירה כל רסן", כתב ריבלין.

"הכנסת לא תישאר אדישה נוכח השתלחות נטולת רסן שכזו, והיא אף איננה רשאית לעשות כן", כתב. "הדברים הרעים שנאמרו בשידור חצו את הגבול האסור, פגעו בשמה הטוב של הכנסת ונועדו לבזות ולהשפיל את חברי הכנסת".

ריבלין דורש למצות את הדין עם קופמן ואף דורש מרדיו תל-אביב לתקן את הדברים בשידור, ואם לא יעשו כן "תהיה הכנסת חופשית לנקוט בכל הליך משפטי העומד לרשותה, לרבות תביעת דיבה ופנייה להליכים פליליים בגין העלבת עובד ציבור".

יו"ר הכנסת מוחה על כך ש"אפילו עיתונאי שסגנונו הגס והבוטה הוא האמצעי העיקרי שבידיו להשגת רייטינג, ישתמש במקרופונו - הממומן בין השאר גם על-ידי הציבור - כדי לכנות את חברי הכנסת 'טינופות', 'חלאות' ושלל ביטויים שאין הנייר סובל את העלאתן על הכתב. לא ייתכן - אפילו במשטר דמוקרטי למהדרין - שבהיעדר קורטוב של ביקורת עניינית יהין עיתונאי לשפוך רפש וסחי על מוסד הכנסת, לסלף עובדות ולטפול האשמות, שאין בינן ובין המציאות לאשורה ולו שמץ קל של אמת".

ריבלין מציין כי בניגוד מוחלט לנאמר בשידור, נסיעת משלחת חברי הכנסת לדרום קוריאה כלל לא מומנה על-ידי הכנסת - אלא על-ידי הפרלמנט המארח.

ברדיו תל-אביב סירבו להגיב לדברים.