תינוקות הוויזה של העובדים הזרים - "אם הממשלה רוצה, נחכה 3 חודשים"

גלובס tv צוות גלובס TV הצטרף לפעילות של צוות ביחידת עוז ברחובות דרום תל-אביב, שבודק, תופס, עוצר ומגרש עובדים זרים ■ עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח: "זו דלת מסתובבת שכולם נהנים ממנה, למעט מהגרי העבודה"

יחידת עוז, המסונפת למשרד הפנים, הוקמה לפני כחודש וחצי במטרה לטפל בבעיית השוהים הבלתי חוקיים בישראל.

צוות גלובס TV הצטרף לפעילות של צוות ביחידה ברחובות דרום תל אביב. שוחחנו גם עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח שרואה את פעילות יחידת עוז כבעייתית.

בישראל נמצאים כיום כ-100 אלף עובדים זרים חוקיים וכ-300 אלף עובדים זרים לא חוקיים. ציקי סלע, מפקד יחידת עוז, אמר לאחרונה בראיון ל"גלובס": "אני חושב שאפשר להיפטר מההרגל הזה של עובדים זולים. יש מספיק ישראלים שיעשו את העבודה מצוין ואולי שלום עם הפלסטינאים גם יעזור בעניין. אפשר להיגמל מזה. זו לא תופעה כזו רחבה כמו שחושבים, הרוב מסתדרים מצוין בלי הזרים. ההרחקה שלהם רק תעלה את שכר העבודה וגם זה יסייע לתנופה הכלכלית".

סלע התייחס בראיון ההוא גם לסוגייה הכאובה והשנויה במחלוקת ציבורית של גירוש ילדי העובדים הזרים: "אומרים שלא מוסרי לגרש ילדים, אבל האם זה מוסרי לגדל ילד לא במולדת שלו? הרי עובד זר שמגיע לארץ חותם על כך שאם יהיה לו ילד, בתוך ארבעה חודשים הילד יצטרך לצאת מהארץ. אז מי שמגיע לכאן צריך לקחת אחריות על החיים שלו".

סלע הוסיף גם, כי "היום הילדים האלה משמשים כסוג של מגן מפני הרחקת הזרים, אבל בקרוב יבוא היום שנרחיק את כולם, כולל המשפחות של הילדים, אז רצוי שאותם עובדים עם ילדים יבינו את המסר ויעזבו מרצון. המסר שלנו הוא חד-משמעי: מדינה ריבונית יכולה לקבוע מי יהיה בה ואיפה".

לפי סלע, לשעבר סגן ראש אכ"א בצה"ל, אם יגורשו 300 אלף עובדים "אני מוכן לחתום שזה יביא 100 אלף מקומות עבודה. יש מספיק ישראלים שמוכנים לעבוד בסיעוד, בחקלאות ובתחומים נוספים".