גילויים מצמררים על הלינץ' בתל-ברוך: "התחרו מי מכה אותו יותר חזק"

מעצרם של שניים מהחשודים בתקיפת אריק קרפ הוארך עד יום חמישי, אז יוגש נגדם כתב אישום על שיבוש הליכי חקירה ואי מניעת פשע ■ שני חשודים נוספים שוחררו למעצר-בית

גילויים חדשים ומצמררים בפרשת הרצח של לאונרד (אריק) קרפ ז"ל בחוף תל-ברוך חושפים קווים לאופיים של החשודים ברצח, שכנגד חלקם יוגשו בהמשך השבוע כתבי אישום.

גורמים המקורבים לחקירה סיפרו כי הצעירים לא הסתפקו בהכאתו של קרפ, ולאחר שנמלטו מהמקום ישבו באוטו, התרברבו, צחקו ולגלגו על האופן שבו בעטו בו ואף חיקו את התעוותות פניו לאחר ששברו את שיניו.

גורם נוסף המקורב לצעירים סיפר כי כאשר הם נמלטו, נזפה בהם אחת הצעירות היהודיות שהיו עמם ואמרה: "איך הייתם יכולים להרביץ לו ככה, הוא יכול להיות סבא שלכם". אותו גורם סיפר גם כי במהלך התקיפה התחרו ביניהם הצעירים "מי מכה את קרפ יותר חזק".

אחת הצעירות היהודיות המעורבות ברצח התחילה להסתובב עם הקבוצה הבעייתית בעקבות היכרות עם חברה משותפת. בחקירתה היא סיפרה כי בילתה איתם מפני שהיתה בדיכאון בגלל פרידה מבן-זוגה ופחדה ש"לא יהיה לה עם מי להסתובב". "הם התייחסו אליה כמו מלכה", סיפר מקורב לנערה. "נערה שלא תמיד הצליחה להשתלב פתאום קיבלה יחס חיובי", הוא הוסיף.

כיום, שבוע וחצי לאחר הרצח, שתי הנערות היהודיות מסוכסכות ביניהן בעקבות שיתוף-הפעולה של שתיהן במשטרה, גם אחת נגד השנייה. במהלך התקיפה באותו ליל שבת הנערות נמלטו והתחבאו. אחת מהן סיפרה כי ראתה את הלינץ', אבל לא הצליחה להשאיר את העיניים פתוחות בשל שכרותה.

עוד עולה מהחקירה כי לאחר שנמלטו הצעירים לרכב, הם התקשרו לנערות וקראו להן להגיע מיד לרכב כי לא רצו שידווחו למשטרה. השתיים שעו לבקשותיהם וברחו לרכב, לדבריהן, "כי לא היה להן איך להגיע הביתה".

בתוך כך, מעצרם של שניים מהחשודים בתקיפת קרפ הוארך עד יום חמישי, אז יוגש נגדם כתב אישום על שיבוש הליכי חקירה ואי מניעת פשע. שני חשודים נוספים שוחררו למעצר-בית. הארכות מעצר בענייני החשודים האחרים יתקיימו בהמשך השבוע.