הפלסטינים לארה"ב: שכנעו את ישראל להקצות תדרים לסלולר

הרשות פנתה גם לטוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, שפעל על מנת להשיג את התחייבות ישראל לשחרור תדרים בממשלת אולמרט

הרשות הפלסטינית פנתה לג'ורג' מיטשל, נציגו של נשיא ארה"ב לענייני המזרח התיכון, וביקשה ממנו להעלות בשיחותיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו היום (ד') בלונדון, את סירובה של ישראל לשחרר תדרים המיועדים להקמת רשת סלולר שנייה בשטחי הרשות. הרשות פנתה גם לטוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, שפעל על מנת להשיג את התחייבות ישראל לשחרור תדרים בממשלת אולמרט.

המחלוקת בין הצדדים היא על הקצאת התדרים החסרה שקיבלה הרשות הפלסטינית, ואשר מיועדת למפעיל השני ברשות Al wataniya שכבר שילמה והשקיעה בפריסת הרשת 355 מיליון דולר לאחר שזכתה במכרז לפני 3 שנים.

ואטניה שחררה אתמול הודעה האומרת שעד אמצע ספטמבר - המועד בו אמור להתחדש המו"מ עם ישראל היא מצפה לקבל מידי הרשות את התדרים הנדרשים לה כדי להתחיל ולהפעיל את רשת הסלולר.

החברה ציינה כי היה ולא תקבל התדרים הדרושים, היא תדרוש את החזר התשלומים וההוצאות שהיו לה עד כה וכן פיצויים, מהרשות. שר התקשורת ברשות הפלסטינית, משהור דקה, אמר לסוכנות רויטרס כי הרש"פ תבקש מגורמים בינ"ל ללחוץ על ישראל לכסות את העלויות הכספיות במידה והחברה תיסוג מהעסקה.

בילאל ג'בילי, איש עסקים הפועל בעולם הערבי וברשות הפלסטינית אמר ל"גלובס" כי האיום של ואטניה נשמע הפעם רציני מתמיד.

לדבריו, "שלוש שנים אחרי קבלת הרישיון החברה גייסה אלפי עובדים ולא יכולה להפעיל את הרשת שהקימה בגלל היעדר תדרים. יש סיכוי שהפעם הם יתקפלו באמת משום שגופים כאלה שיש להם מיליוני לקוחות לא רגילים לעבוד בתנאים כאלה".