הסכם הפצה לקמהדע בהיקף מינימלי של 15 מיליון דולר

ההסכם הוא לשיווק בארה"ב של התרופה לנפחת תורשתית בגרסת העירוי שלה ■ המוצר סיים את הניסויים וצפוי לקבל אישור ב-2010

חברת קמהדע חתמה על הסכם הפצה בארה"ב בהיקף מינימלי של 15 מיליון דולר. ההסכם נוגע לתרופת ה-AAT שלה לנפחת תורשתית, מחלת ריאות גנטית.

ההסכם מכסה רק את ההפצה של המוצר בגרסה הניתנת לעירוי, כאשר קמהדע שומרת לעצמה את הזכויות הבלעדיות למוצר הניתן באינהלציה. מניית קמהדע עלתה היום בתל-אביב ב-3% ועתה נסחרת החברה בשווי של 725 מיליון שקל.

הסכם ל-5 שנים

המוצר בגרסת העירוי כבר עבר בהצלחה את השלב השלישי של הניסויים הקליניים, והחברה מאמינה כי תקבל עבורו אישור ברבעון השני של 2010.

ההסכם הנוכחי הוא לחמש שנים. קמהדע מסרה כי אף שחייבה את המפיץ בכמויות מינימום של 15 מיליון דולר כתנאי לבלעדיות, היא מאמינה כי ההכנסות יהיו גבוהות יותר.

"אמרנו במצגות שערכנו בעבר לשוק ההון כי השוק הוא בהיקף של מאות מיליוני דולרים וכי נשאף לקחת 10% ממנו עם המוצר בעירוי". כלומר, להערכת החברה מדובר בהסכם שיכול להגיע לעשרות מיליוני דולרים בשנה.

תמיסה מוכנה

לדברי קמהדע, היתרון במוצר שלה הוא היותו תמיסה מוכנה לשימוש, בעוד אצל המתחרים יש לרקוח את התרופה מאבקה ונוזל רגע לפני השימוש.

מנכ"ל קמהדע, דוד צור, אמר היום ל"גלובס" כי "החברה עימה חתמנו, אינה פועלת היו בשוק ה-AAT, אבל אנחנו מאמינים ביכולותיה לאור הצלחותיה בשיווק מוצרים למחלות דומות. היו לנו כל מיני הצעות, גם מחברות פעילות בתחום, אבל בחרנו בה".

החברה האמריקנית תיקח על עצמה גם את נושא השגת השיפוי הביטוחי למוצר.

צור הסביר עוד כי שיווק עצמאי של המוצר הוא כנראה מטלה גדולה מדי מבחינת קמהדע, אף שהשוק קטן יחסית מבחינת מספר הרופאים והחולים, ולמרות שבמדינות אחרות קמהדע עוסקת בשיווק עצמאי של מוצריה. מוצר ה-AAT עדיין לא מאושר לשיווק במדינות נוספות, אבל התוכנית היא להשיג אישורים כאלה במקביל או אחרי קבלת האישור בארה"ב.

התקווה הגדולה: הגרסה באינהלציה

אף שההסכם משמעותי מאוד עבור קמהדע, היא ממשיכה להדגיש כי התקווה הגדולה שלה היא המוצר באינהלציה, אשר לו אין תחרות ישירה בשוק. מוצר זה נמצא בשלב השני של הניסויים הקליניים. לדברי צור, "אנחנו מעדיפים להמשיך להתקדם עם המוצר באופן עצמאי, כדי להגדיל את הסיכוי לקבל תנאים טובים יותר בהמשך".

תרופת ה-AAT באינהלציה עשויה להתאים גם למחלות עם שווקים גדולים יותר מאשר זה של הנפחת התורשתית, כמו סיסטיק פיברוזיס, בה השלימה החברה את השלב השני של הניסויים, וברונכיארטזיס, בה היא נמצאת בימים אלו בשלב השני של הניסויים.

*עם הכניסה לארה"ב, האם זה זמן טוב לחשוב על הנפקה בנאסד"ק?

"יכול להיות. אנחנו עוקבים בעניין אחר שוק ההון בארה"ב ורואים שיש בו התעוררות. דווקא חברות מדעי החיים הן הראשונות שמגייסות. אין לנו תוכניות ספציפיות כרגע, אבל אולי נעשה ב-2010 את מה שחשבנו לעשות ב-2009".