הבורסה תציג מדד חדש: תל בונד שקלי

המדד יכלול את כל איגרות החוב הקונצרניות השקליות הנסחרות כיום בשוק ■ דירקטוריון הבורסה צפוי לאשר את השקת המדד בישיבת הדירקטוריון בעוד כחודש

הבורסה לני"ע תשיק בקרוב מדד חדש שייקרא "תל בונד שקלי", כך נודע ל"גלובס". המדד יכלול את כל איגרות החוב הקונצרניות השקליות הנסחרות כיום בשוק.

הקריטריונים שעל פיהם ייקבע אילו איגרות חוב יכללו במדד עדיין לא נקבעו, אולם סביר להניח כי הם יהיו דומים לאלו של מדדי התל בונד, ויתבססו על שווי שוק, דירוג וסחירות מינימלית. דירקטוריון הבורסה צפוי לאשר את השקת המדד בישיבת הדירקטוריון בעוד כחודש. מנכ"לית הבורסה היא אסתר לבנון.

השקת המדד החדש נעשית בעקבות ביקוש גבוה של השוק, על רקע עליית הריבית במשק. לאחרונה גם התגברו הנפקות האג"ח השקליות של חברות, בעיקר אלה בריבית משתנה.

כיום נסחרות בבורסה 46 סדרות אג"ח שקליות, בהיקף כספי של 21 מיליארד שקל.

על רקע הביקושים הגבוהים למדד החדש, בבורסה יצטרכו לדאוג כי בימים שלפני ההשקה לא תהיה התנפלות של מנפיקי תעודות הסל על איגרות החוב השקליות. הביקושים הגבוהים עלולים להביא לזינוק מלאכותי של מחירי האג"ח, כך שמי שיקנה את תעודות הסל העוקבות אחרי המדד החדש, יעשה זאת במחירים גבוהים, שלאחר ההנפקה עלולים לרדת בחדות.