קייזמן ויתר: מוכר את אסים רגע לפני אישור הסדר חוב

השליטה בחברה נמכרת לשלד הבורסאי נץ בונדס תמורת 13 מיליון שקל ■ האג"ח הגיבו היום בירידה של 14%

יממה לפני שבעלי האג"ח של אסים היו אמורים לאשר הסדר חוב שהציע הבעלים, עדי קייזמן, הודיעה היום החברה על מכירתה. חברת איי.די.או, באמצעותה מחזיק קייזמן באסים, מכרה את השליטה בחברה לנץ בונדס - שלד בורסאי שבבעלות בועז בדיחי, שלמה אליה ומשקיעים משוויץ וצרפת, המנוהלת על ידי צבי איציק. תמורת מניות השליטה תשלם נץ בונדס לאיי.די. או 13 מיליון שקל, בכפוף להתאמות, בדומה לשווי בו נסחרת כיום אסים.

בתגובה לעסקה, ירדה היום מניית אסים ב-2.2%, במחזור גבוה, אולם מי שקיבלו בחשש את המשקיעים החדשים בחברה הם מחזיקי איגרות החוב שלה. אסים אגח א , שמחזיקיה היו אמורים להתכנס מחר לאישור הצעת ההסדר, ירדה היום ב-14%, גם כן במחזור מסחר גבוה מהממוצע.

אחד המשקיעים המוסדיים המחזיקים באג"ח של אסים, אמר היום ל"גלובס" בעקבות העסקה, כי "רק היום הכל קרה, ואנחנו עדיין לא מבינים את המצב החדש. אנחנו רק מבינים שקייזמן ברח".

ההסדר שעמד לאישור גובש לאחר ששני מתווים קודמים שהציע קייזמן לא אושרו על-ידי מחזיקי האג"ח.

בעליה של נץ בונדס הגדירו את רכישת השלד כפלטפורמה לרכישת אג"ח של חברות בקשיים, במטרה למקסם את הרווח. החברה כבר ביצעה השקעה אחת, בחברת סיביל ג'רמני, ומנייתה נסחרת כיום ברשימת השימור לפי שווי חברה של 9.6 מיליון שקל. לא מן הנמנע שבנוסף לרכישת השליטה באסים מידי קייזמן, מחזיקה נץ בונדס גם באג"ח של החברה.